به گزارش پورتال شهرستان اقلید، به نقل از تین نیوز ، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: در حال حاضر1345 کیلومتر آزاد راه در قالب 21 پروژه در حال ساخت است.

 تین نیوز، خیرالله خادمی 26 آبان در یک نشست خبری درباره پروژه های زیرساختی حمل و نقل آماده افتتاح تا پایان دولت عنوان کرد: در حال حاضر1345 کیلومتر آزادراه در قالب 21 پروژه در حال ساخت است که 9 پروژه آزاد راهی به طول 651 کیلومتر با اعتبار8413 میلیارد تومان به عنوان اولویت اجرا تعیین شده است که طی امسال و سال آینده تکمیل و آماده بهره برداری خواهد بود.

وی همچنین طول شبکه ریلی در دست ساخت کشور را 3400 کیلومتر اعلام و بیان کرد: در حاضر 8 پروژه ریلی به طول 1560 کیلومتر به عنوان پروژه های جهش تولید در اولویت اجرا قرار دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه راه‌آهن یزد- اقلید، بستان آباد- تبریز، زاهدان- چابهار، رشت- کاسپین، همدان- سنندج، مبارکه – شهرکرد و میانه- اردبیل را دیگر اولویت های ساخت شبکه ریلی کشور دانست.

خادمی افزود: در حال حاضر ارزش پروژه های در دست ساخت در سه حوزه ریلی، بزرگراهی و آزادراهی جمعا معادل 24 هزار میلیارد تومان تخمین زده می شود که در بخش ریلی و بزرگراهی مشارکت دولت صد درصد و در بخش آزادراهی مشارکت دولت و بخش خصوصی است.