به گزارش پورتال شهرستان اقلید به نقل از خبرنگار مهر، حمید رضا ایزدی دوشنبه در ستاد تنظیم بازار بیان کرد: بیشتر در استان فارس ۲ کارخانه نسبت به تولید الکل اقدام می‌کردند که این کارخانه‌ها شامل کارخانه تولید الکل در اقلید و کارخانه تولید الکل در شهرستان جهرم بودند که با اضافه شدن کارخانه سوم در شهر فسا ظرفیت تولید استان به ۱۵ هزار لیتر الکل رسیده است.

وی در خصوص مشکل اصلی کارخانه‌های تولید الکل فارس تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که کارخانه‌های تولید الکل با آن مواجه هستند مشکل سرمایه در گردش و عدم تأمین نقدینگی توسط این واحدهاست که با همکاری و استانداری مقرر شده است این مشکل نیز برطرف شود.

او اضافه کرد: بر اساس توافقات صورت گرفته ۲۰۰ هزار لیتر الکل از یکی از استان‌های مجاور به استان فارس تزریق خواهد شد تا نیاز کارخانه‌های تولید مواد ضدعفونی کننده استان را برطرف کند.

رئیس سازمان صمت فارس تصریح کرد: ۱۴ واحد تولید کننده در استان فارس مجوز تولید مواد ضدعفونی کننده را گرفتند و روزانه ۱۰۰ تن مواد ضدعفونی‌کننده توسط این واحدها تولید می‌شود البته مشکل نبود الکل به عنوان یکی از پیش‌نیازهای تولید در استان فارس همچنان وجود دارد.

ایزدی در خصوص تأمین ماسک نیز اظهار کرد: استان فارس دارای ظرفیت تولید ۱۸۰ هزار تن بوده است و یکی از واحدهای تولیدی در شهرستان شیراز نیز با افزایش ظرفیت توان تولید ۵۰۰۰۰ ماسک را دارد از این رو می‌توان گفت نیاز استان فارس در زمینه تولید ماسک برطرف می‌شود.