به گزارش پورتال شهرستان اقلید سرهنگ مراد صارمی فرمانده انتظامی شهرستان اقلید در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اظهار کرد: همکاری صنف طلافروشان با نیروی انتظامی در سایه تعاملات خوبی وجود دارد و به نحو شایسته‌ای انجام می‌شود و امیدواریم با توجه به اجرای تدابیر پلیس، شاهد سرقت از طلافروشی‌ها و ایجاد خسارت مالی و روانی به شهروندان و اعضای این صنف نباشیم.

او، برای پیشگیری از سرقت، به اعضای صنف طلافروشان توصیه کرد: طلافروشان علاوه بر در‌های شیشه‌ای ضدگلوله و ضدضربه باید از کرکره و در‌های ضد سرقت و اتوماتیک و همچنین از ریموت برای کنترل ورود و خروج مشتریان استفاده کنند تا سارقان نتوانند نقشه هایشان را به راحتی عملی کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید افزود: طلافروشان باید از قرار دادن گاو صندوق در معرض دید جدا خودداری کنند و آن را در مکانی قرار دهند که قابل مشاهده نباشد.

سرهنگ مراد صارمی تصریح کرد: طلافروشی‌ها باید برای جلوگیری از سرقت‌های احتمالی از سوی مشتری نماها، از تجمع آن‌ها در مغازه جلوگیری کنند و در مواقع شلوغ، تعداد محدودی را بپذیرند تا دستبرد به روش کش روی از سوی سارقان صورت نگیرد.

او بیان کرد: صاحبان طلافروشی‌ها اگر علاوه بر فاکتور، از اموال و اشیای گران قیمت عکس داشته باشند و مدارک را در جای مخصوص قرار دهند در صورت بروز سرقت، می‌توانند به پلیس برای ردیابی و شناسایی اموال سرقت شده کمک کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید اضافه کرد: با مقاوم سازی مغازه‌ها و استفاده از شیشه‌های مقاوم، از ورود سارقان به داخل مغازه جلوگیری کنید.

سرهنگ مراد صارمی گفت: نصب دوربین مدار بسته در مغازه‌ها و کنترل آن از لحاظ کیفیت، باعث می‌شود در صورت سرقت، پلیس در اسرع وقت سارقان را شناسایی و دستگیر کند.