به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز این شهر با تبریک میلاد باسعادت امام زمان (عج) از وظایفی که در عصر غیبت امام عصر (ع) بر عهده افراد است سخن گفت و بر لزوم تقوای الهی و حفظ و حراست از دین تأکید کرد.

وی حضور در نماز جماعت و جمعه، امر به معروف و نهی از منکر، مبارزه علیه آمریکا و سایر مستکبران جهان، حمایت از نظام اسلامی، شرکت در انتخابات و دقت در انتخاب اصلح و... را ازجمله مسائلی خواند که انجام آن‌ها موجب شادی امام زمان (عج) می‌شود.

طالبی بابیان اینکه با ظهور امام زمان (عج) و تشکیل حکومت عدل ایشان، مستضعفین روی کار آمده و بساط ظلم برچیده می‌شود تصریح کرد: برچیدن ظلم و ستم، اجرای عدالت و حکومت اسلامی، همدلی مردم با یکدیگر و کامل شدن عقل آن‌ها و روی کار آمدن مستضعفان ازجمله اموری است که در حکومت جهانی امام عصر (ع) تحقق می‌یابد.

امام جمعه اقلید در ادامه به لغو کاپیتولاسیون در ایران در سال 1358 و لغو امتیاز تنباکو در پی فتوای مرحوم آیت‌الله میرزای شیرازی در سال 1270 هجری شمسی اشاره و عنوان کرد: عدم ایجاد زمینه نفوذ دشمنان در جامعه اسلامی، جلوگیری از ترویج بی بندوباری و فساد در کشور، حفظ سرمایه‌های ملی و مذهبی، تحت تأثیر قرار نگرفتن فرهنگ ناب محمدی نسبت به فرهنگ غربی و اجنبی، قطع اختیار و دخالت بیگانگان در امور کشور و... ازجمله عوامل و اهداف لغو کاپیتولاسیون و یا امتیاز تنباکو و... بوده است.

خطیب جمعه اقلید در ادامه به بخش‌هایی از قرارداد ننگین کاپیتولاسیون اشاره کرد و از سند 2030 یونسکو به عنوان کاپیتولاسیون آموزشی فرهنگی و پیچیده‌ای سخن گفت و آن را نسخه‌ای به بهانه توسعه پایدار و تنها برای به ذلت کشاندن ملت‌ها و کشورهای جهان به ویژه کشورهای درحال‌توسعه خواند.

طالبی افزود: بر اساس این سند را عاملی برای دین زدایی و فرهنگ زدایی ملت‌ها خواند که بر اساس آن هم‌جنس‌گراها می‌توانند کلاس آموزشی داشته باشند اما دین‌داران این اجازه را نخواهند داشت.

وی گفت: آیا ممکن است که در برابر یک قرارداد تجاری حساس باشیم و نسبت به این سند ذلت‌بار و ننگین سکوت کنیم.

امام جمعه اقلید به پرده برداشتن از این سند توسط مقام معظم رهبری در جمع معلمان اشاره و بابیان اینکه متأسفانه این سند بی‌صدا و پیش از تصمیم شورای انقلاب فرهنگی به وزارتخانه آموزش و پرورش برای زمینه سازی و اجرا ابلاغ شد عنوان کرد: رهبر حکیم و بصیر ایران اسلامی مانع تحقق این امر شدند و با صدای رسا فرمودند «اینجا جمهوری اسلامی است، مجاز نبودند سند غربی امضا کرده و بیایند بی‌سر و صدا اجرا کنند.»

خطیب جمعه اقلید انتخابات را تعیین سرنوشت یک جامعه خواند و بر لزوم دقت، و درایت برای انتخابی اصلح تأکید کرد و گفت: هنوز هم امضاکنندگان دو عهدنامه ننگین گلستان و ترکمن چای را نفرین می‌کنیم و افرادی مانند امام خمینی (ره) و میرزای شیرازی که در برابر کاپیتولاسیون و امتیاز تنباکو ایستادگی کردند را می‌ستاییم، ازاین‌رو باید بدانیم و توجه کافی داشته باشیم که به چه کسی رأی می‌دهیم و سرنوشت خود و کشور را به چه فردی می‌سپاریم.