خبرگزاری مهر- گروه استان ها، مهدی رحمانیان: تیرماه امسال بود که بر اثر واژگونی اتوبوس حامل سربازان در محور نی ریز 14 سرنشین آن کشته و 22 نفر نیز زخمی شدند.

در فاصله تنها چهار ماه از حادثه اول، واژگونی اتوبوس حامل زائران اربعین در اقلید که از یزد راهی مرزهای جنوبی کشور بودند به تیتر یک جراید تبدیل شد.

اگرچه اقداماتی همچون پرداخت خسارت های جانی و مالی، پیگیری حادثه و برخورد با رانندگان متخلف توسط مسئولان تحقق پیدا کرد اما اینکه چه عامل یا عواملی سبب بروز این گونه حوادث می شود و نقش مسئولان در پیشگیری از وقوع این چنین حوادثی که بلای جان ده ها هموطن شده، امری است که مسئولان مرتبط باید پاسخگوی آن باشند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: گرچه عدم رعایت قوانین راهنمایی و  رانندگی و سرعت غیرمجاز از دلایل دو حادثه واژگونی اتوبوس در محورهای نی ریز و اقلید بوده است اما نباید از مشکلات جاده ای کشور به ویژه محورهای مواصلاتی فارس غافل ماند.

محمدرضا رضایی با اشاره به پیگیری های کمیسیون عمران مجلس در راستای بررسی این دو حادثه و پیشگیری از حوادث آتی، افزود: در این زمینه یک گزارش از علل حادثه  تهیه  و برای  پیگیری و عملی شدن آن به وزارت راه  و شهرسازی ابلاغ شد.

وی ادامه داد:  در این گزارش از وزیر مربوطه خواسته شد تا پیگیر رفع مشکلات موجود در جاده های استان به ویژه این دو محور مواصلاتی شود.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی از پیگیری کمیسیون عمران در راستای افزایش اعتبارات برای رفع مشکلات محورهای نی ریز و اقلید در بودجه سال آینده خبر داد  و افزود: در رابطه با سلامت روحی و روانی رانندگان اتوبوس نیز خواستار نظارت ویژه توسط دفاتر مسافربری شدیم.

رضایی همچنین با اشاره به اینکه از پلیس راه خواسته شده تا بر کنترل راه ها و محورهای مواصلاتی نظارت بیشتری داشته باشند، اظهار کرد: تاکید ما بر افزایش بودجه راه و شهرسازی برای ترمیم و بهسازی مسیرهای مواصلاتی در بودجه سال 95 است.