به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز این شهر به توصیه‌های مقام معظم رهبری به دولت و رئیس‌جمهور و تأکید ایشان در مواظبت از عدم دوقطبی شدن جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: به فرمایش رهبر باید مواظب نفوذ و زمینه‌های آن باشیم، چراکه دشمن، همیشه از ابزار جنگی استفاده نمی‌کند.

امام جمعه اقلید عنوان کرد: آمریکا به فرموده امام (ره) ذاتاً یک دولت تروریسم است که اسلام‌هراسی، شیعه‌هراسی، جنایت، جنگ‌افروزی و فشار بر کشورهای درحال‌توسعه ازجمله ایران اسلامی کار شبانه‌روزی‌اش شده و تاکنون زیر هیچ قرارداد بین‌المللی که به نفع کشورها باشد را امضا نکرده است.

خطیب جمعه اقلید بابیان اینکه شب‌های احیا و مناسبت‌های ملی و مذهبی فرصت مناسبی برای برملا کردن جنایت‌های آمریکا است، به مانع‌تراشی‌های بین‌المللی آن‌ها علیه ایران اسلامی، ترور دانشمندان هسته‌ای و دینی و... اشاره و تصریح کرد: اگر دولت و ملت، فرمایشات مقام معظم رهبری به ویژه در سال‌های گذشته و پس از برجام را به کار نبندند، دچار چالش و مشکل بزرگی می‌شویم.

طالبی با انتقاد از سکوت مرگ‌بار عده‌ای در برابر ضربات سهمگینی که به نام‌های مختلف بر پیکره تشیع و اسلام ناب محمدی زده می‌شود، خاطرنشان کرد: خود را انقلابی نامیدن و از امام و رهبری دم زدن دردی را دوا نمی‌کند، بلکه باید از دشمنان انقلاب اسلامی، امام (ره) و رهبری و... بیزار بود و از بی‌تفاوتی که بسیار خطرناک است دوری کرد.

وی بابیان اینکه مقام معظم رهبری بیش از دو سال است که بر لزوم هوشیاری و بصیرت در مقابل تحریف امام (ره) و راه ایشان سفارش می‌کنند بیان کرد: دشمن در تلاش است که نظام اسلامی و راه امام (ره) و رهبری را تضعیف کند و در این راه از دوستان ساده‌لوح و بی‌تفاوت استفاده می‌کند.

امام جمعه اقلید یادآور شد: همیشه در طول تاریخ و انقلاب اسلامی، ضربه‌ها به دین از خواص بی بصیرت خورده و سپس دشمنان از آن سوءاستفاده کردند.

خطیب جمعه اقلید با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری که وصیت‌نامه و سخنان امام (ره) را که همه ما خوانده و شنیده‌ایم، راه ایشان عنوان کردند، بر لزوم بیداری، بصیرت، هوشیاری و حضور مؤثر نیروهای ولایی و وفادار به نظام مقدس اسلامی در راستای جلوگیری از تحریف راه امام (ره) تأکید کرد.

طالبی به سخن توماس فریدمن استراتژیست آمریکایی که گفت «جنگ با این دشمن (اسلام) با ارتش ممکن نیست، بلکه باید در مدارس و مساجد به رویارویی با آن پرداخت» اشاره و بیان کرد: باید به خود آییم که تهاجم دشمن به حوزه دین و فرهنگ دینی و ملی ما، به درون مساجد و حسینیه‌های ما کشانده شده است.

امام جمعه اقلید در ادامه به مناسبت‌های هفته ازجمله روز جهاد کشاورزی و تشکیل جهاد سازندگی در سال 1358 به فرمایش امام (ره)، هفته قوه قضاییه، تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی، آغاز هفته صرفه‌جویی در مصرف آب و روز اصناف اشاره و بابیان اینکه روز قدس، روز حمایت بین‌المللی از فلسطین است، بر لزوم شرکت در راهپیمایی این روز و اعلام همدردی با ملت مظلوم و غریب فلسطین تأکید کرد.

به گزارش فارس، امام جمعه اقلید در بخش پایانی سخنان خود به بیان گوشه‌هایی از زندگی امام علی (ع) و شهادت ایشان پرداخت.