به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، کرامت‌الله چترسیماب بعدازظهر امروز در جلسه‌ای که با حضور معاون  حفاظت و مسؤولان امور شهرستان‌ها و اداره آموزش و ترویج اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس، فرماندار، رئیس دادگستری، دادستان و برخی از مسؤولان شهرستانی در فرمانداری این شهرستان برگزار شد به عنوان رئیس جدید اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان معرفی شد.

چترسیماب در این جلسه با تقدیر از حسن‌نیت مسؤولان استانی و شهرستانی در واگذاری مسؤولیت به وی اظهار داشت: خدمت به مردم سعادتی بزرگ است که می‌کوشم تا با تلاش صادقانه شکر آن را به جا آورم.

وی از اهمیت منابع طبیعی به عنوان میراثی ارزشمند از گذشتگان و امانتی برای آیندگان سخن گفت و با تأکید بر لزوم حفظ و حراست و استفاده بهینه از این منابع خدادادی بیان داشت: تأکید مقام معظم رهبری، آیات و روایات قرآنی و اسلامی و سخنان بزرگان دینی و ملی، اهمیت و جایگاه هرچه بیشتر این حوزه را به اثبات می‌رساند.

رئیس جدید اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اقلید در ادامه با اشاره به وسعت 6 هزار و 100 کیلومترمربعی این شهرستان تصریح کرد: قرار گرفتن اقلید در حوزه آبریز سه سد بزرگ استان و وجود دشت‌های حاصلخیز، 15 هزار هکتار جنگل و 400 هزار هکتار مراتع ییلاقی و نیز عدم وجود نیروی انسانی و امکانات لازم موجب سوءاستفاده متخلفان و تخریب ارضی می‌شود ازاین‌رو لازم است که تمام ادارات و مسؤولان شهرستانی و مردم در راستای حراست از منابع طبیعی کمک کنند.

چترسیماب صیانت از عرصه‌های ملی را وظیفه‌ای قانونی، شرعی و انسانی خواند و از اجرای 33 مورد گشت و عملیات شبانه طی دو ماه گذشته در این شهرستان خبر داد و گفت: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اقلید با وجود کمبود تجهیزات و امکانات، در انجام وظیفه کوتاهی نکرده و با تمام توان می‌کوشد.

این مسؤول در پایان سخنان خود با اشاره به وجود سه شرکت تعاونی بزرگ مرتبط با منابع طبیعی، انجمن مردم نهاد همیاران و پاک سازان طبیعت اقلید، تشکل مردمی دوستداران طبیعت سده، اقلید، خنجشت و...، تقویت، احیا و ارتقای ظرفیت این انجمن‌ها و تشکل‌ها و تعاونی‌ها را از اولویت‌های کاری خود در راستای اجرای پروژه‌های منابع طبیعی، حفاظت از انفال و رفع مشکلات و نهادینه کردن فرهنگ منابع طبیعی در این شهرستان خواند.