به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، سیدحسین افضلی ظهر امروز در همایش بزرگ عاشوراییان که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، استاندار، برخی از مسؤولان استانی و شهرستانی، خانواده شهدا و مردم در سالن هلال‌احمر این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه بیکاری در اقلید بیداد می‌کند اظهار داشت: متأسفانه عزم جدی و روحیه جهادی کافی باتوجه و متناسب با مشکلات موجود، در هیأت دولت وجود ندارد.

وی به ظرفیت‌های متعدد و مناسب اقلید در زمینه‌های گردشگری، کشاورزی، صنعتی و... اشاره کرد و گفت: با وجود چنین ظرفیت‌هایی، وضعیت شهرستان اقلید نباید این‌گونه باشد.

افضلی بیان داشت: اقلید قطب کشاورزی استان و کشور است که به دلیل خشک‌سالی دچار مشکلات بسیاری شده است اما برنامه‌ای مناسب برای رفع این معضل وجود ندارد که همین امر موجب تحت فشار قرار گرفتن کشاورزان و مشکلات آن‌ها شده است.

نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی گفت: صنایع کوچک و متوسط اقلید زمین‌گیر هستند و تنها واحد صنعتی فعال این شهرستان (کارخانه قند) با توجه به عدم دریافت مطالباتش از دولت به سختی کار می‌کند.

وی نرخ بالای بهره بانکی، معوقات تصاعدی بانکی، بروکراسی در صنعت، عدم وجود نقدینگی، خام فروشی و ... را ازجمله مشکلات موجود در صنعت خواند و بیان کرد: اگر این مشکلات حل نشود نمی‌توانیم در صنعت حرکت کنیم.

افضلی به کارخانه فولاد اقلید اشاره کرد و تصریح کرد: تعیین تکلیف این مجتمع از مطالبات اصلی مردم این شهرستان است.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی در ادامه به ظرفیت‌های گردشگری اقلید، واقع شدن در چهارراه استان‌های اصفهان، فارس، یزد و کهکیلویه و بویراحمد، تقاطع راه‌آهن، وجود آزادراه و... اشاره کرد و اظهار داشت: ظرفیت‌های بالقوه بسیاری وجود دارد که اراده جدی برای بالفعل شدن آن‌ها لازم است.

افضلی با بیان اینکه جاده اقلید حدود 35 سال پیش به عنوان یک جاده درجه 3 و 4 روستایی احداث شده و تاکنون تغییری نکرده است، یادآور شد: این جاده در شأن یک شهرستان با قدمت 7 هزار سال نیست.

وی عدم وجود سیستم تهویه و هواکش در تونل 2 هزار و 600 متری اباصالح‌المهدی اقلید را از دیگر مشکلات این شهرستان خواند و در پایان از عدم توازن و تخصیص اعتبارات در بین استان‌های مختلف و نیز شهرستان‌ها انتقاد کرد.

افضلی از رئیس مجلس شورای اسلامی خواست تا گروهی کارشناسی از وزارت‌خانه‌های جهاد کشاورزی، راه، صنعت و معدن و نیرو برای بررسی مسائل و مشکلات منطقه تشکیل شود.

انتهای پیام/