به گزارش پورتال شهرستان اقلید، سهراب مختاری، یکشنبه در پانزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان فارس در شیراز، سرمایه ثبتی این تعاونی‌ها را ۸۲۹ میلیارد تومان برشمرد و افزود: حدود سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر نیز به صورت مستقیم و غیر مستقیم با این تعاونی‌ها در ارتباط هستند و در آنها عضویت دارند.

او گفت: در سال ۹۸ در استان فارس، ۱۲۸ تعاونی روستایی با یک هزار و ۵۹۵ عضو و سرمایه‌گذاری افزون بر ۱۰ هزار میلیون ریال تشکیل شده است و از ابتدای سال ۹۹ تاکنون نیز ۱۱ تعاونی روستایی با اشتغالزایی ۱۷۲ نفر در شهرستان‌های مرودشت، اقلید، لار، داراب، کازرون و نی‌ریز فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.
وی، مشارکت بانوان استان فارس در راه‌اندازی شرکت های تعاونی را خوب توصیف و بیان کرد: تاکنون در این استان ۶۳۸ شرکت تعاونی بانوان با ۶ هزار و ۸۴۴ عضو تشکیل شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس اضافه کرد: از ابتدای شکل‌گیری تعاونی‌ها در کشور تا سال ٩١ که حدود ۸۰ سال به طول انجامیده، استان فارس همواره رتبه هفتم کشور را در اختیار داشت اما به دلیل اقدامات انجام شده در دوران فعالیت دولت‌های یازدهم و دوازدهم، جایگاه این استان به رتبه چهارم ارتقا یافت.

مختاری، با اشاره به تجلیل امروز (شانزدهم شهریورماه ۹۹) از ۲۲ تعاونی و تعاونگران برتر این استان، اظهار داشت: از این تعداد هفت تعاونی در حوزه کشاورزی، سه تعاونی مربوط به حوزه مسکن، ۶ تعاونی حوزه خدمات، ۲ تعاونی حوزه صنعت و چهار تعاونی ‌متعلق به حوزه صنایع دستی است.
وی ادامه داد: از جمله موفقیت‌های حوزه مدیریت تعاون این اداره کل در سال ۹۸ می‌توان به کسب مقام نخست تشکیل تعاونی‌ها در کشور، کسب مقام نخست تشکیل تعاونی‌های بانوان، کسب مقام اول در تشکیل تعاونی‌های فراگیر ملی، کسب مقام اول در تشکیل اتحادیه شرکت‌های تعاونی و کسب مقاوم سوم در تشکیل تعاونی‌های دانش‌بنیان اشاره کرد.