به گزارش پورتال شهرستان اقلید به نقل از  خبرگزاری فارس از اقلید، حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این شهر با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) در زمینهٔ حفظ نظام اسلامی، اظهار داشت: در دفاع از نظام اسلامی، همه مسؤولند و باید به هر صورتی که می‌توانند در تحقق این امر بکوشند.

امام‌جمعه اقلید با اشاره به روز 9 دی و حماسه‌ای که چشم فتنه را کور کرد، بیان داشت: 9 دی روز بصیرت است که در اوج فتنه، مردم حق را به‌خوبی شناختند و از باطل عبور کردند.

وی مدیریت و رهبری بی‌بدیل و حکیمانه امام خامنه‌ای، حضور همگانی همراه با بصیرت مردم انقلابی همیشه درصحنه و نیز پیوند عمیق و الهی امت با ولایت را سه اصل مهم و تأثیرگذار در مهار و رفع فتنه خواند و گفت: نهم دی‌ماه روز باطل السحر فتنه بود و در سایه هوشیاری و بیداری امت و مدیریت مقام معظم رهبری، نقشه جادوگری دشمن برملا و حقیقت آشکار شد.

طالبی یادآور شد: در طول 40 سال پس از پیروزی انقلاب فتنه‌های بسیاری علیه نظام و ملت جمهوری اسلامی ایران رخ داد که به لطف الهی، تدابیر رهبری و بصیرت مردم پشت سر گذاشته و دشمن را ناامید و مأیوس کردیم.

امام‌جمعه اقلید سپس به گام دوم انقلاب و رونق تولید اشاره و از دغدغه‌ها و خواسته‌های مقام معظم رهبری از دولتمردان، مجلسیان، فرهنگیان، دانشگاهیان، جوانان، دانشجویان و... سخن گفت و عنوان داشت: سال رونق تولید، در حال پایان یافتن است ازاین‌رو خوب است که در رسانه ملی با حضور کارشناسان مربوطه، میزگرد یا کرسی آزاداندیشی برگزار شده و خدمات نظام برای مردم شرح داده شود.

خطیب جمعه اقلید در بخش دیگر سخنان خود به انتخابات اشاره و با بیان اینکه سهل‌انگاری و تسامح هیأت‌های اجرایی و بررسی‌های حداقلی، مصداق زیر پا گذاشتن حق‌الناس است، تأکید کرد: اعتماد مردم به دو نهاد اجرایی و نظارتی و واگذاری مسؤولیت به آن‌ها، امانتی است که بر دوش آن‌ها نهاده شد ازاین‌رو تساهل و تسامح در این کار، نمونه خیانت‌درامانت است که باید دقت و توجه بیشتری به این موضوع شود.

طالبی به جایگاه مهم و حساس مجلس شورای اسلامی اشاره و عنوان کرد: برخی افراد ممکن است ازنظر سیاسی، اجتماعی، قضایی و امنیتی مشکلی نداشته باشند اما دارای توانمندی لازم و کافی برای نمایندگی نباشند ازاین‌رو شایسته نیست که چنین جایگاه والایی به این افراد سپرده شود.

وی به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم دقت در بررسی صلاحیت‌ها و عدم محروم کردن افراد شایسته از حضور در انتخابات اشاره کرد و گفت: کوتاهی در عدم توجه و دقت در بررسی صلاحیت‌ها موجب ضمان شرعی برای ناظران و مجریان می‌شود و رعایت این امور اعتماد عمومی و امید را در جامعه افزایش داده و سیل مشتاقان را به پای صندوق‌های رأی می‌کشاند.

طالبی با تأکید بر مشارکت حداکثری، سالم و امن در انتخابات و ...برای پیروزی راهبردی در مقابله با دشمن، تصریح کرد حرکتی که در پی اصلاح قیمت بنزین پیش آمد، فتنه‌ای برای به چالش کشیدن ما در نزدیک انتخابات بود که با توجه، تدابیر و مدیریت مقام معظم رهبری، مردم راه خود را از اغتشاشگران، جدا کردند و موجب ناکامی و شکست دوباره دشمن شدند.

امام‌جمعه اقلید با اشاره به تلاش و توطئه دشمن برای کاهش حضور مردم در انتخابات با صرف هزینه‌های هنگفت و به بهانه‌های مختلف، تأکید کرد: ملت شریف، غیور و باوفای ایران اسلامی باید حواسشان به توطئه‌های رنگارنگ دشمنان بوده و با بصیرت خود آن‌ها را مأیوس کنند.

خطیب جمعه اقلید خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال ملتهب کردن جامعه و آماده‌سازی برای فتنه است ازاین‌رو مردم و مسؤولان حواسشان را جمع کنند.

وی بر انتخاب اصلح تأکید کرد و گفت: فرصت کافی برای تحقیق، مطالعه، بررسی و انتخاب صحیح وجود دارد ازاین‌رو سعی شود بدون توجه به احساسات قومی، محله‌ای، شهری، روستایی و...، فردی شایسته و بالیاقت انتخاب شود چراکه فرد انتخاب‌شده باید از حقوق نظام اسلامی و مردم دفاع کرده و توانایی و لیاقت این جایگاه را داشته باشد.