به گزارش پورتال شهرستان اقلید، به نقل از خبرگزاری فارس از اقلید، مسلم صالحی در جلسه شورای اداری این شهرستان که با حضور مسؤولان شهرستانی در سالن شهید حججی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اقلید برگزار شد، از تمام افراد و ارگان هایی که در صف مقدم مقابله با کرونا هستند، تقدیر کرد.

وی از مسؤولانی که پیش از این در عرصه خدمت به مردم در این شهرستان تلاش می کردند، قدردانی و برای مسؤولان جدید آرزوی موفقیت کرد.

صالحی بر لزوم تلاش مسؤولان شهرستانی در جذب اعتبارات تأکید کرد و گفت: باید مسؤول مربوطه خودش به دنبال جذب اعتبار باشد.

نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی عدم جذب اعتبار لازم برای شهرستان را ظلم به مردم خواند و گفت: هیچ کم کاری و کوتاهی از جانب مسؤولان در این زمینه قابل توجیه و بخشش نیست.

وی از عدم نظارت کافی بر بازار انتقاد کرد و با بیان اینکه چرا باید قیمت برخی کالاها در سطح شهر متفاوت و چندنرخی باشد، بیان داشت: با استفاده از ظرفیت بسیج و نیروهای مردمی کمبود نیرو در عرصه بازرسی از اصناف و بازار جبران و رفع شود.

صالحی تصریح کرد: مشکل مردم باید حل شود و حتی اگر وظیفه اداره‌ای نباشد، باز هم باید در راستای رفع آن کوشید و گره کار مردم را باز کرد.

عدم پاسخگویی برخی ادارات به نامه مسؤول دفتر نماینده، از دیگر انتقادات صالحی از شورای اداری شهرستان اقلید بود و گفت: برای ارتقای جایگاه شهرستان باید جایگاه نماینده و دفترش حفظ شود.

نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همواره تلاش کردم مشکلات را حل کنم و پیگیری ها را در سطح استان و تهران انجام دهم، یادآور شد: در کنار هم بکوشیم تا مشکلات شهرستان را که کم هم نیست، حل کنیم.

وی به برخی از پیگیری‌های صورت‌گرفته طی چند ماه پیشین به شرح زیر اشاره کرد: پیگیری جاده سورمق- اقلید که سالیان سال مردم منتظر اصلاح آن بودند، جاده طریق الرضا (محور آب باریک - آسپاس) که کلنگ‌زنی شده و نیاز به پیگیری برای اجرا دارد همچنین پیگیری اجرا و تکمیل محور سه‌قلات به آب‌باریک، محور دژکرد- پادنا، روکش آسفالت محور بکان- ایگدر و اختصاص یک میلیارد تومان بودجه مازاد به راهداری اقلید.

 صالحی با اشاره به پیگیری‌ انجام شده در حوزه بهداشت و درمان اقلید بیان کرد: جذب  ۷۵۰ میلیون تومان اعتبار اولیه برای مبارزه با کرونا، اختصاص یک و نیم میلیارد تومان به بیمارستان ولی عصر(عج)، صدور دستور خرید برخی تجهیزات مورد نیاز برای بیمارستان اقلید و لزوم پیگیری مسؤولان شهرستانی برای خرید آن‌ها، تلاش برای جذب اعتبار مناسب برای برخی از پروژه‌های بهداشت و درمان در سطح شهرستان اقلید، پیگیری برای رفع مشکلات کود و بذر مورد نیاز کشاورزان همچنین واریز ۲۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح آبیاری تحت فشار و راه‌اندازی سیلوی اقلید بخشی از اقدامات انجام شده در شهرستان اقلید است.

نماینده مردم اقلید خاطرنشان کرد: تکمیل پست شهربالا، واگذاری پست خنجشت به بخش خصوصی پیگیری و تکمیل مرکز ضمن خدمت فرهنگیان، شروع به کار چندین مدرسه جدید، تجهیز مدارس رفع مشکل باغات دژکرد و انعقاد قرارداد واگذاری به کشاورزان، حق آبه سدملاصدرا، افزایش اعتبارات آبفا و اجرای آسفالت معابر روستایی نیز از اقداماتی است که در جهت رفع مشکلات مردم این شهرستان انجام گرفت.

لزوم هوشیاری در برابر سوءاستفاده فرصت‌طلبان

امام جمعه اقلید در ادامه این جلسه با اشاره به شیوع بیماری کرونا عنوان داشت: وقتی شرایطی بحرانی و خاص به وجود آید، عده‌ای فرصت‌طلب سوءاستفاده کرده و مسؤولان و متصدیان امر را دچار مشکل می‌کنند.

حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی به کم‌فروشی، تقلب، گران‌فروشی، احتکار، تبلیغات سوء و واردات کالای قاچاق، سوءاستفاده‌ از سرمایه‌های کشور مثل قاچاق حیوان، خریدهای بی‌حدوحصر و بالابردن قیمت‌ها توسط عده‌ای فرصت‌طلب و خائن اشاره کرد و با بیان برخی از آیات قرآنی، تصریح کرد: باید در مقابله با این سوءاستفاده‌ها هوشیار بود و عده‌ای تنها به دنبال فرصت‌طلبی و سوءاستفاده هستند و کاری به دین و همنوع ندارند.

طالبی از عواقب و مجازاتی که در انتظار این افراد است سخن گفت و بر لزوم نظارت بر بازار و انتخاب مسؤولان و متصدیان مناسب در پست‌های مختلف به‌ ویژه برخی از جایگاه‌های حساس و مهم تأکید کرد.

وی گفت: عده‌ای عقده داشته و به دنبال ضربه زدن به نظام و انقلاب در میدان‌های مختلف از بازار گرفته تا سیاست و عرصه‌های دیگر هستند.

امام جمعه اقلید بیان کرد: حل مشکلات کشور ما، همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند در داخل کشور میسر است.

لزوم ادامه رعایت پروتکل‌های بهداشتی

سپس فرماندار اقلید با اشاره به شیوع بیماری کرونا و اقدامات و تلاش‌های صورت‌گرفته در این عرصه برای حفظ سلامت مردم و جامعه بر لزوم دقت و رعایت بیشتر در این زمینه تأکید کرد و گفت: هنوز کرونا تمام نشد و باید همچنان پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

خلیل بزرگی بر لزوم پاسخ‌گویی مسؤولان به مردم و رسیدگی به امور آنها تأکید کرد و گفت: عدم رسیدگی به امور ارباب رجوع و عدم حضور مسؤولان در ادارات قابل توجیه نیست.

وی به بارندگی‌های اخیر اشاره و بیان کرد: باید ادارات مربوطه برای مقابله با بحران احتمالی آمادگی لازم را داشته باشند.

بزرگی افزود: ابتدای فصل بارندگی هستیم بنابراین تمام ادارات باید آمادگی ۱۰۰ درصدی داشته و با ستاد بحران شهرستان همکاری کنند.

فرماندار اقلید در ادامه با اشاره پیشرفت علم، بر لزوم دقت و هوشیاری در عرصه حفاظت اطلاعات تأکید کرد و عدم ارائه آمار و ارقام به هر فردی به هر عنوانی، بدون دقت و اطمینان، را خواستار شد.

لزوم کمک به حل مشکلات موجود در سطح شهرستان تأکید دیگر فرماندار اقلید بود و گفت: نباید به دلیل وجود اختلاف بین ادارات، مردم دچار مشکل شده و به مسائل آن‌ها به‎موقع رسیدگی نشود.

بزرگی تصریح کرد: ضمن تعامل و همراهی و همکاری، باید هر ارگان و نهادی تمرکز روی وظایف خود داشته باشد.

وی گفت: نظارت بر بازار امری لازم و مورد تأکید ما است و باید همه با هم در این عرصه کمک کنیم تا مشکلات رفع و نتیجه مطلوب کسب شود.

لزوم توجه ادارات و بزرگ‌داشت مناسبت‌های ملی و مذهبی توسط ادارات، تقدیر از گروه‌های جهادی و بسیجیان، لزوم مدیریت فضای مجازی، اجرای طرح پوشش ایتام و هر کارمند یک حامی، جدی گرفتن بحث بودجه و لزوم پیگیری مسؤولان در جذب اعتبار، تلاش برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، اولویت‌بندی اجرای پروژه‌ها، پاسخ‌گویی به مکاتبات ارسالی از دفتر نماینده و... از دیگر مسائلی بود که فرماندار اقلید در این جلسه به آن‎ها اشاره کرد.

بسیج؛ مجموعه‌ای مردمی برای روزهای سخت

فرمانده سپاه اقلید در جلسه شورای اداری این شهرستان از تمام متصدیان امر مقابله با کرونا به‌ویژه بهداشت و درمان قدردانی کرد و به قرارگاه دفاع زیستی ناحیه مقاومت بسیج سپاه اقلید و فعال‌سازی هرچه بیشتر آن اشاره و اظهار کرد: در گندزدایی و ضدعفونی کردن معابر و امکان، تذکر لسانی، کمک به بخش درمان و سلامت از هیچ تلاش و کمکی دریغ نمی شود.

مهدی صالحی با بیان اینکه برنامه هایی که امروزه متداول تر است، گندزدایی مبلمان شهری است بر لزوم کمک و همکاری ادارات مربوط در این عرصه تأکید کرد.

نظارت بازار و همکاری بسیجیان با بازرسان صمت و اصناف از دیگر مسائلی بود که صالحی به آن اشاره کرد و سپس از کمک‌های مؤمنانه و تلاش برای کمک و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه به‌ویژه در وضعیت موجود سخن گفت.