به گزارش پورتال شهرستان اقلید، به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سلیمان کرمی در مراسم اعزام کاروان ورزش روستایی طرح "یاریگران ورزشی" به ۱۵ شهرستان استان فارس که در محل اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد، گفت: توجه به ورزش برای رسیدن به نشاط و تندرستی و فعالیت در اوقات فراغت از اهمیت بالایی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برخوردار است.

او افزود: خانه‌های ورزش روستایی به‌عنوان طرحی نو در ترویج ورزش و ایجاد نشاط و شادابی در میان روستاییان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نقش بسزایی دارد و از ورود اعتیاد به این بخش از جامعه جلوگیری می‌کند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: غنی‌سازی اوقات فراغت، استعدادیابی، رشد و شکوفایی ورزشکاران جوان روستا و معرفی آن‌ها به تیم‌های حرفه‌ای و ورزش قهرمانی برخی از مزیت‌ها و اهداف احداث خانه‌های ورزش روستایی به شمار می‌رود.

کرمی بیان داشت: هر جا که ورزش، امید و نشاط نباشد اعتیاد جایگزین آن می‌شود.

این مقام مسئول افزود: ورزش جلوی آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد به مواد مخدر و روان‌گردان‌ها را می‌گیرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس همچنین در ادامه گفت: همراهی بیش‌ازپیش خیران و تلاش ایشان برای توسعه زیرساخت‌ها و فعالیت‌های ورزشی به‌ویژه در نقاط محروم و روستایی به ایجاد نشاط و شادابی در جامعه منتج می‌شود و باقیات و صالحاتی برای خیران خواهد بود.

این تجهیزات که شامل میز تنیس روی میز، میز فوتبال دستی، میز شطرنج، تخته دارت، تشک ورزشی، توپ و تور والیبال، طناب ورزشی و... برای ۱۹ روستا در شهرستان‌های اوز، بیضا، مهر، فیروزآباد، شیراز، زرقان، مرودشت، سروستان، لارستان، ارسنجان، زرین‌دشت، اقلید، ممسنی، فسا و کازرون در راستای تفاهم‌نامه و با مشارکت اعتباری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و اداره کل ورزش و جوانان تهیه و تحویل دهیاران شد.