به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز این شهر با اشاره به انتخابات 29 اردیبهشت‌ماه اظهار داشت: همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند، برنده واقعی انتخابات مردم هستند که توانستند دین خود را به اسلام و انقلاب ادا کنند.
وی با تقدیر از حضور حداکثری و پرشور مردم و زحمات عوامل اجرایی، نظارتی، انتظامی، امنیتی و... از هدایت، درایت و مدیریت مقام معظم رهبری در این عرصه سخن گفت و عنوان کرد: رسانه‌های غربی نیز گفتند که این هنر رهبر جمهوری اسلامی ایران بود که توانست حتی مخالفان نظام اسلامی را پای صندوق‌های رأی آورد و نسبت به کشورشان بی‌تفاوت نباشند.
طالبی شورای نگهبان را سند مشروعیت نظام اسلامی خواند و با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که آرای مردم را امانت دانستند و بر لزوم صیانت از آن تأکید کردند اظهار داشت: اگر فرد یا افرادی در صیانت از این امانت خیانت کردند باید قانونی با آن‌ها برخورد شود.
امام جمعه اقلید به سند 2030 که از سال 2015 تدوین شد و بنا دارند تا سال 2030 به صورت کامل اجرا کنند اشاره و بیان کرد: این درایت مقام معظم رهبری بود که متوجه این لکه ننگین که آرام‌آرام در حال تزریق به بدنه نظام اسلامی بود، شدند و اعلام کردند.
خطیب جمعه اقلید بابیان اینکه مبارزه آمریکا، اسرائیل و... با اسلام و جمهوری اسلامی جدی است، بر لزوم هوشیاری ملت بزرگ ایران اسلامی تأکید کرد و گفت: ابرقدرت‌ها هرروز برای نابودی ایران اسلامی نقشه می‌کشند به روش‌های مختلف ازجمله تحریم، توقیف پول‌های ما، مانع‌تراشی در گرفتن حق‌وحقوق‌ها و... به دنبال ضربه زدن به کشور و ملت هستند.
طالبی با بیان اینکه ملت بیدار ایران اسلامی همچون گذشته در مقابل آن‌ها ایستادگی خواهند کرد عنوان داشت: اینجا جمهوری اسلامی بر مبنای قرآن و اسلام است و سبک زندگی معیوب و فاسد غربی جایی ندارد.
امام جمعه اقلید به آغاز ماه مبارک رمضان اشاره و آن را ماه رحمت و مغفرت، مهمانی الهی، عبادت و بندگی، نزول قرآن و... خواند و بر لزوم بهره‌گیری معنوی از این فرصت تأکید کرد.
طالبی در پایان سخنان خود به ظلمی که حکام ستمگر آل خلیفه به آیت‌الله حاج شیخ عیسی قاسم روا داشتند اشاره کرد و گفت: آل خلیفه بدانند که سرنوشتی غیر از آنچه شاه معدوم ایران، صدام در عراق، قذافی در لیبی و... به آن گرفتار شدند، نخواهند داشت.