سیدحسین افضلی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به برخی آمار مبنی بر رشد تاخیرهای پروازی در دو ماه نخست سال جاری، گفت: متاسفانه تاخیرهای پروازی در ایران بیش از نرم جهانی بوده و نارضایتی های بسیاری را از جانب مسافران رقم زده است.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی با یادآوری برخی دلایل شرکت های هواپیمایی برای تاخیرهای پروازی، افزود: نقص فنی یا فرسودگی ناوگان هوایی از علل تاخیرهای پروازی در ایران است که با پیش بینی درست قابل پیشگیری است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه رشد تاخیرهای پروازی کاهش اقبال مردم به استفاده از ناوگان هوایی کشور را منجر می شود، تصریح کرد: بی نظمی در انجام سفرهای هوایی بی برنامگی شرکت های هواپیمایی را نشان می دهد.

وی با تاکید بر اینکه مردم انتظار دارند در قبال پرداخت هزینه های بالا جهت خرید بلیت هواپیما خدمات مناسبی دریافت کنند، گفت: متاسفانه بی توجهی به جلوگیری از تاخیرهای پروازی نشان از ضعف مشتری مداری شرکت های هواپیمایی است.

افضلی با بیان اینکه شرکت های هواپیمایی قبل از فروش بلیت باید تمامی جوانب کار را بسنجند، تصریح کرد: اینکه در زمان پرواز اعلام شود پرواز به علت تعمیر هواپیما با تاخیر انجام خواهد شد منطقی نیست زیرا این موضوع از قبل باید پیش بینی می شد.

وی از گزارش گیری کمیسیون عمران مجلس از شرکت های هواپیمایی در خصوص علل تاخیرهای پروازی خبر داد و گفت: به طور حتم کمیسیون عمران مجلس پیگیر تاخیرهای پروازی برای رعایت حقوق مسافران خواهد بود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، جریمه شرکت های هواپیمایی به علت تاخیر در پرواز را اقدامی بازدارنده خواند و افزود: باید شرکت های هواپیمایی در راستای بهبود خدمات دهی به مسافران تلاش کنند./