به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، خسرو رزمجویی عصر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته نیروی انتظامی صورت گرفت با تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان امام حسین (ع)، یاد شهدا به ویژه شهدای عرصه نظم و امنیت را گرامی داشت و از همراهی و مساعدت مردم، هیأت های مذهبی و عزاداران حسینی با نیروی انتظامی در حفظ نظم و امنیت در طول سال به ویژه در این ایام (سوگواری حسینی) تقدیر کرد.

وی حضور نیروی انتظامی در تمام عرصه‌های اجتماعی و تلاش شبانه‌روزی آن‌ها برای ایجاد و ارتقای امنیت پایدار در جامعه را افتخاری بزرگ برای جهادگران این عرصه خواند و تصریح کرد: تأمین امنیت پایدار بدون مشارکت و همراهی مردم امکان‌پذیر نیست.

رزمجویی عنوان داشت: در هر جامعه‌ای که میزان مسؤولیت پذیری و مشارکت مسئولانه مردم در حوزه‌های مختلف اجتماعی بیشتر باشد، آسیب‌های اجتماعی، جرائم و تخلفات نیز کاهش می‌یابد.

فرمانده نیروی انتظامی اقلید این حوزه را عرصه گسترده‌ای با موضوع‌های متعدد خواند و از نقش بسزای خانواده‌ها به عنوان نخستین کانون اجتماعی جامعه سخن گفت و بیان کرد: والدین نقش مؤثری در آگاهی بخشی به فرزندان برای شناخت آسیب‌های اجتماعی، نظارت و کنترل بر رفتار آن‌ها، آموزش فرهنگ خود کنترلی به فرزندان و... دارند.

وی خاطرنشان کرد: در بررسی‌های انجام‌شده به اثبات رسید که بیشتر جرائم و تخلفات ناشی از غفلت یا ساده‌انگاری والدین نسبت به فرزندان است.

رزمجویی همچنین به نقش معتمدان محلی و کانون‌های مذهبی و اجتماعی تأکید کرد و با اشاره به تأثیر امنیت محله محور که در گذشته پررنگ‌تر بود، گفت: باید بکوشیم احساس مسؤولیت اجتماعی افزایش پیدا کند.

فرمانده نیروی انتظامی اقلید به پیشینه مذهبی و فرهنگی شهرستان اقلید و امنیت خوب حاکم بر این شهرستان اشاره کرد و اظهار نمود: می‌کوشیم با حضور پررنگ پلیس در گشت‌های انتظامی، برخورد قاطع با متخلفان، تأمین امنیت مدارس، برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر و... احساس امنیت را افزایش دهیم.

رزمجویی در پایان سخنان خود بیان داشت: پیاده‌روی خانوادگی کارکنان نیروی انتظامی، قرائت زیارت عاشورا، حضور منسجم در نماز جمعه، سخنرانی فرمانده نیروی انتظامی در نماز جمعه و ارائه گزارش به مردم، اجرای طرح پلیس پاسخگو با محوریت مشاوره، رسیدگی به انتقادات و شکایات و...، برپایی ایستگاه ویزیت رایگان، دیدار با ایثارگران، بازنشستگان و خانواده شهدای نیروی انتظامی، اهدای خون، حضور در مدارس و ارائه آموزش‌های ترافیکی و کارهای پیشگیرانه، قرائت پیام مهر در مدارس، ملاقات حضوری با مردم در ستاد، نشست تعاملی با ادارات و دستگاه قضایی، برگزاری مسابقات متنوع ورزشی کارکنان نیروی انتظامی، نشست با معتمدان محلی و افراد بانفوذ در محلات، گل باران قبور شهدا، مانور موتورسواران ایمن و قانون‌مند، حضور در مساجد، خدمات مضاعف کارکنان به مردم و... ازجمله ویژه‌برنامه‌های شاخص هفته نیروی انتظامی در شهرستان اقلید است.

انتهای پیام/