به گزارش پورتال شهرستان اقلید به نقل از خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، علاقه‌مند نبودن دانشجویان برای ثبت نام و حضور در تشکل‌های دانشجویی و دفاتر عضو اتحادیه‌ها در دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه‌های کوچک واقع در استان‌ها، باعث شده تا این دفاتر برای برگزاری انتخابات و به حد نصاب رساندن تعداد اعضا دچار مشکلاتی شوند.

محمد طهماسبی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه اشتیاق دانشجویان برای فعالیت‌های دانشجویی کاهش یافته است، گفت: متاسفانه حضور نیافتن دانشجویان برای فعالیت و عضو فعال شدن باعث شد دفتر انجمن اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی اقلید به کمترین میزان فعالیت برسد.

وی ادامه داد: تعداد دانشجویان برای عضویت در انجمن اسلامی دانشجویان واحد اقلید به قدری کم بود که امکان برگزاری انتخابات وجود ندارد و فعلا فعالیت‌های دفتر به حالت تعلیق در آمده است.

دبیر سابق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اقلید اضافه کرد: سخت‌گیری و همراه نبودن مسئولان دانشگاه به ویژه هیئت نظارت بر فعالیت‌های تشکل‌های دانشجویی نیز از علل مهم بی انگیزگی دانشجویان برای فعالیت فرهنگی، سیاسی، اجتماعی است.

وی با بیان اینکه دانشجویان برای فعالیت‌ در سطح دانشگاه نیازمند حمایت مسئولان هستند، گفت: حال تشکل‌های دانشجویی انقلابی در دانشگاه‌های کشور مناسب نیست؛ چراکه مشکلات مالی و دریافت مجوز برای برگزاری مراسم‌ها باعث دلسردی دانشجویان شده است.

به گفته طهماسبی، رایزنی‌های انجام شده با مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اقلید و تشویق دانشجویان به انجام فعالیت به دنبال برگزاری انتخابات انجمن اسلامی دانشجویان هستیم تا دوباره شاهد ایجاد فضای پویا و با نشاط در دانشگاه باشیم.

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: با تغییر مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی و ریاست دکتر محمد مهدی طهرانچی تشکل‌های دانشجویی انقلابی در این دانشگاه وضعیت مناسب‌تری به دست آوردند؛ اما هنوز مشکلاتی دارند که امیدواریم با عنایت دکتر طهرانچی این موانع برطرف شود.