به گزارش پورتال شهرستان اقلید، به نقل از شیراز- ایرنا- رییس اداره پیش‌بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی و اقلیمی اداره کل هواشناسی فارس، شنبه ۲۳ اسفند گفت:ظرف ۲۴ ساعت گذشته در اقلید با ۳۶ و ۲ دهم میلی‌متر بیشترین و در فراشبند، فسا و کازرون هر یک با ۲ دهم میلی‌متر کمترین میزان بارش‌ها را در استان شاهد بودیم. فرید اسماعیل زاده در گفت و گو با ایرنا افزود: در شهر شیراز نیز طی مدت مذکور سه و هفت دهم میلی‌متر بارش ثبت شده است.
وی بیان کرد: همچنین این سامانه در بوانات ۳۵ و ۲ دهم میلی‎متر، آباده ۶ و ۲ دهم میلی‌متر، اردکان ۱۶ میلی‌متر، ارسنجان ۱۸ و یک دهم میلی‌متر، استهبان چهار و ۶ دهم میلی‌متر، ایزدخواست (آباده) ۷.۷ دهم میلیمتر، تخت جمشید چهار میلی‌متر و درودزن ۱۰ و ۲ میلی‌متر بارش به دنبال داشته است.
اسماعیل‌زاده بیان کرد: همچنین در مدت یاد شده در زرقان چهار و پنج دهم میلی‌متر، سروستان هفت دهم میلی‌متر، صفاشهر (مرکز شهرستان خرم‌بید) ۱۰ و پنج دهم میلی‌متر و نی‌ریز سه و هفت دهم میلی‌متر بارش ثبت شده است.
او گفت: مجموع بارندگی این سامانه در استان فارس به طور میانگین پنج و ۲۲ صدم میلی‌متر بوده که با احتساب آن جمع بارندگی این استان در سال زراعی جاری تاکنون به طور میانگین به ۱۵۸ و ۲ دهم میلی‌متر رسیده است.
اسماعیل زاده اضافه کرد: بیشترین میانگین بارندگی در سال زارعی جاری متعلق به اردکان (مرکز شهرستان سپیدان) با ۵۶۷ و پنج دهم میلی‌متر و کمترین میانگین بارش نیز مربوط به فورگ داراب با ۱۵ و ۲ دهم میلی‌متر است.
وی ادامه داد: در شیراز نیز در سال زراعی جاری تاکنون به طور میانگین ۲۰۸ میلی‌متر بارش ثبت شده است.