به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، صالح مشتاقی لار در دیدار اعضای شورای اداری این شهرستان با امام جمعه که به مناسبت هفته دولت در دفتر وی صورت گرفت با گرامیداشت این ایام از بهره‌برداری و کلنگ‌زنی 29 پروژه با اعتباری بالغ بر 53 میلیارد تومان در سطح شهرستان اقلید در هفته دولت امسال خبر داد و اظهار داشت: مجموعه دولت در خدمت مردم است و می‌کوشد تا قدم مؤثر و مناسبی برای رفاه و رضایت آن‌ها بردارد.

وی با اشاره به اقدامات خوبی که در حوزه‌های مختلف در سطح کشور و ازجمله شهرستان اقلید انجام شده است عنوان کرد: هنوز کارهای نیمه‌تمام و لازم بسیاری وجود دارد که باید صورت گیرد اما یکی از مهم‌ترین مسائل امروز کشور اشتغال است که نیاز به همت جدی‌تر و اقدام مؤثرتری دارد.

مشتاقی لار به ظرفیت‌های شهرستان اقلید در زمینه‌های مختلف اشاره کرد و با بیان اینکه وجود فضای یأس و ناامیدی حاکم در این شهرستان مانع پیشرفت و پویایی می‌شود بر لزوم تلاش، مدیریت و تدبر مسؤولان شهرستانی برای حل این مشکل تأکید کرد و گفت: اگر این فضا از بین نرود از درون شهرستان را می‌شکند.

فرماندار اقلید با بیان اینکه دوران مسؤولیت شهید رجایی و باهنر محدود بود اما با درایت، خلوص و مدیریتی که داشتند به الگویی جاودان تبدیل شدند، همت جهادی و مسؤولیت پذیری بیش از پیش مسؤولان را خواستار شد.

وی به سیاست‌های دولت برای حمایت از اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی اشاره و با تأکید بر همت و همدلی عمومی در این راستا خاطرنشان کرد: باید با آگاهی از ظرفیت‌های موجود و قانون و مقررات از کمک‌ها و طرح‌های اجرایی دولت و نیز جذب سرمایه‌گذار برای رونق و توسعه شهرستان بکوشیم.

در ادامه این آیین امام جمعه اقلید با تبریک آغاز هفته دولت، یاد شهدا به ویژه شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشت و به آثار گران‌بهایی که به یادگار گذاشته و اسوه و الگوی دولت‌مردان در عرصه خدمت شدند، اشاره و بر لزوم تلاش مؤثر برای صیانت از آرمان‌های والای اسلام و انقلاب و ادامه راه شهیدان در خدمت به مردم تأکید کرد.

حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی با بیان اینکه شهیدان رجایی و باهنر با وجود فرصت اندکی که داشتند، کارهای بزرگی انجام دادند تصریح کرد: باید بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری برای کار بهتر و کسب نتیجه واقعی انقلابی و جهادی عمل کنیم.

وی به وزارت دفاع و خدمات ارزنده آن‌ها با وجود امکاناتی کمتر از بسیاری از وزارتخانه‌های دیگر در خودکفایی و به‌روز بودن اشاره کرد و گفت: از دوران دفاع مقدس تاکنون زمان زیادی نگذشته است اما در این مدت کوتاه توانستیم به موفقیت‌های بسیاری در زمینه تجهیزات دفاعی و نظامی دست یابیم.

طالبی با بیان اینکه اعتقاد و باور دینی رمز موفقیت است تصریح کرد: خواستن توانستن است ازاین‌رو باید با صداقت، ایمان، تلاش، جهاد، انقلابی گری و درایت در راستای رفع مشکلات قدم برداریم.

امام جمعه اقلید به جنگ فرهنگی دشمن و تلاش آن‌ها برای تضعیف باورهای دینی مردم به ویژه جوانان اشاره کرد و بیان داشت: باید با اشتغال‌زایی و ایجاد بستر مناسب برای ازدواج جوانان مانع بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی که از توطئه‌های دشمنان است شویم.

به گزارش فارس، پس‌از این دیدار مسؤولان شهرستان اقلید با حضور در گلزار شهدای ارجمان، سیصد منور، امامزاده عبدالرحمان و گمنام بار دیگر و به بهانه هفته دولت میثاق خود را با امام و شهدا تجدید کرده و بیعتی دوباره بستند.

انتهای پیام/