به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز،  مهندس غلامحسین ولدی، مدیر کل راه آهن استان فارس امروز (26مرداد) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه چهار درصد از 13 هزار کیلومتر خطوط ریلی کشور در فارس قرار دارد، گفت: 23 ایستگاه در فارس وجود دارد که 6 ایستگاه آن بزرگ است.

 

وی با اشاره به اینکه این سازمان 484 نفر پرسنل دارد، افزود: هر 2 روز سه قطار به سمت تهران و هفته ای سه روز هم قطار به سمت مشهد مقدس، از شیراز حرکت می کند.

 

این مقام مسئول، علت عدم استقبال مسافران از قطار، ساعت نامناسب آن بود که این مشکل از بین رفت، اظهار داشت: طرح ساخت ترمینال شماره 2 اصفهان آماده شده که با ساخت این ترمینال می توان مسافرین حدفاصل شیراز – اصفهان و اصفهان – تهران را پذیرش کرد.

 

ولدی در پاسخ به سئوال خبرنگار خبرگزاری شبستان در خصوص ایجاد میانبر از اقلید به سمت یزد، برای کاهش زمان سفر به مشهد مقدس، گفت: راه آهن یزد – اقلید – یاسوج در حال ساخت است که 54 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت راه اندازی فاصله زمانی قطار در بین شیراز تا مشهد، چهار ساعت کاهش می یابد.

 

وی از بهره برداری 2 پروژه ایستگاه مرودشت و پل زیرگذر 2 خطی صغاد در هفته دولت خبر داد و تاکید کرد: در جوار ایستگاه سیوند، سیلو احداث می شود تا بتوان بارهای گندم را به سراسر کشور انتقال داد.

 

 

 

پایان پیام/