به گزارش پورتال شهرستان اقلید، به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احمد علی قهرمانی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان فارس در مراسم افتتاح بیست و سومین چمن مصنوعی فارس در شهر سده اقلید، با اشاره به فواید ورزش در سلامت جسم و روح دانش آموزان و کاهش بسزای آسیب‌های اجتماعی، بیان کرد: به دنبال آن هستیم تا با کمک خیران طرح های ورزشی نیمه تمام را تکمیل و در اختیار دانش آموزان قرار دهیم تا از آن ها بهره کافی را ببرند.

او، تصریح کرد: سرانه فضای ورزشی استان طی دو سال اخیر از ۲۲ صدم درصد به ۲۷ صدم درصد افزایش یافته که هنوز تا استاندارد کشوری که ۳۳ صدم درصد است فاصله داریم.

قهرمانی، ادامه داد: ایجاد فضای امن و استاندارد یکی از ضرورت‌های اجرای درس تربیت بدنی است که می‌تواند برای پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر و کاهش آسیب‌های اجتماعی و نسل آینده مفید باشد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان فارس، افزود: با ایجاد فضاهای کم هزینه و زود بازده مثل کفپوش روباز، چمن مصنوعی و سالن‌های بلا استفاده درصدد افزایش سرانه ورزشی هستیم که با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه در آینده‌ای نزدیک شاهد اجرای کلاس درس تربیت بدنی در شهر سده شهرستان اقلید هستیم.

گشتاسب صادقی رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه سده شهرستان اقلید نیز اضافه کرد: این طرح رفاهی، ورزشی شامل زمین چمن مصنوعی با ابعاد ۲۰ در ۴۰ متر، یک واحد اقامتی رفاهی با زیربنای ۱۵۰ متر مربع، دارای رختکن و سرویس بهداشتی بوده که با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد ریال ساخته شده است.