به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گفت: زندگانی و سیره ی معصومین(ع) به ویژه حضرت صدّیقه ی کبری، فاطمه زهرا(س) دارای آثار و برکاتی است که از جمله آنان تفکر و اندیشه، تقویت ایمان و ارتباط با بزرگان و درس دین داری و تقوا است.
حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه مراسم سوگواره یاس نبوی ویژه شهادت این بانوی بزرگ در سراسر بقاع متبرکه و امامزادگان مطهر در ساعت 9 صبح برگزار می شود افزود: مراسم سوگواری و عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) در کلیه بقاع متبرکه از جمله در سه امامزاده احمد و جعفر(ع) شهر بهمن، سیدعلی(ع) ایزدخواست و حسینیه فاطمیه(س) شهرستان آباده برگزار می شود . وی اضافه کرد: سه امامزاده شاخص شهرستان اقلید نیز میزبان مراسم عزاداری و روضه خوانی خواهند بود که در امامزاده ابراهیم(ع) خنجشت، امامزاده جعفر(ع) روستای جعفرآباد و امامزاده عبدالرحمن(ع) نیز این مراسم به صورت ویژه با حضور عزاداران برپا می شود .
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گفت: در امامزاده زینب خاتون(س) مراسم نمادین ویژه شهادت حضرت زهرا(س) در ساعت 10 صبح در محل این امامزاده برگزار می شود و دو مبلغ در این آستان مقدس پاسخگوی عموم مردم در حوزه مشاوره و مسائل دینی خواهند بود .
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف خاطر نشان کرد: مردم عزادار شهرستان خنج نیزدر حسینیه چهارده معصوم(ص) در شب شام شهادت بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء و در مسجد جامع امامزاده شاه کمال(ع) روستای باغان در روز پنج شنبه ساعت 10 صبح خطبه فدکیه را قرائت می کنند .
همچنین در شهرستان بوانات این سوگواره در دو امامزاده سید محمد مرتضی(ع) و بی بی مزایجان(س) پس از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار می شود.
انتهای پیام/