به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، محمدمهدی ایمنی در جلسه هماهنگی برگزاری یادواره شهدای سادات و همنام امام رضا (ع) که با حضور امام جمعه، بخشدار مرکزی، فرماندهان نظامی و انتظامی، مسؤولان اتاق اصناف، اوقاف و امور خیریه و... در سالن اجتماعات اتاق اصناف این شهرستان برگزار شد با تبریک دهه کرامت، یاد شهدا را گرامی داشت.

وی با اشاره به ویژه‌برنامه‌های متعدد و متنوع فرهنگی مذهبی دهه کرامت در سطح شهرستان اقلید اظهار داشت: در ادامه این برنامه‌ها، ساعت 10 صبح روز شنبه یادواره شهدای سادات و هم نام امام رضا (ع) در سالن امام رضا (ع) آموزش و پرورش این شهرستان برگزار خواهد شد.

ایمنی بابیان اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرای هرچه باشکوه‌تر این آیین صورت گرفته است بر لزوم همراهی نهادها و ادارات شهرستانی برای اطلاع‌رسانی و تعامل در اجرای این برنامه تأکید کرد و گفت: حجت‌الاسلام سید محمدصادق ابطحی در این آیین سخنرانی خواهد کرد.

در ادامه امام جمعه اقلید به مشکلات معیشتی و اقتصادی موجود در جامعه اشاره و بر لزوم همت در راستای کمک مؤثر به قشر آسیب‌پذیر و محروم جامعه تأکید کرد و به نمونه‌هایی از مشکلات این افراد که در مراجعه به دفتر وی بیان می‌شود، اشاره کرد.

حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی تصریح کرد: برگزاری جشن و بزرگ داشت مناسبت‌های مختلف کار خوبی است اما در این برنامه‌ها باید به دنبال ترویج و گسترش معارف والای اسلام باشیم.

وی تصریح کرد: باید از ظرفیت جشن‌ها برای آشنایی بیشتر مردم با ائمه و ارزش‌های اسلام استفاده کنیم و با اجرای کارهای فرهنگی مؤثر، نتیجه‌ای ماندگار کسب کنیم.

امام جمعه اقلید از عدم توجه کافی به امور فرهنگی و فرهنگ ناب محمدی (ص) گلایه کرد و برگزاری جشن‌های میلاد ائمه را بهترین فرصت برای ترویج ارزش‌ها و فضایل اخلاقی آن‌ها در جامعه دانست.

انتهای پیام/