به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، موسی زارعی در جلسه هماهنگی برگزاری یادواره شهدای سادات و همنام امام رضا (ع) که با حضور امام جمعه، بخشدار مرکزی، فرماندهان نظامی و انتظامی، رؤسای هیأت رزمندگان اسلام، اتاق اصناف، اوقاف و امور خیریه و... در سالن اجتماعات اتاق اصناف این شهرستان برگزار شد، یاد شهدا را گرامی داشت و با تقدیر از تلاش و همت هیأت رزمندگان اسلام این شهرستان در برپایی برنامه‌های فرهنگی مذهبی دهه کرامت، این ایام را تبریک گفت.

وی از اهمیت مسائل فرهنگی و تأثیر آن در زمینه‌های مختلف سخن گفت و اظهار داشت: اجرا و هدایت امور فرهنگی به ارگان خاصی مربوط نمی‌شود بلکه تمام ادارات و مسؤولان نسبت به آن مسؤول هستند و باید با برنامه‌ریزی و تعامل و مسؤولیت‌پذیری در این راستا گام بردارند نه اینکه شانه خالی کنند.

فرمانده سپاه اقلید به جان‌فشانی و ایثار شهدا و رزمندگان در ایجاد و حفظ امنیت، استقلال، قدرت، عزت و سربلندی ایران اسلامی و دفاع از مرز و بوم این کشور اشاره و تصریح کرد: تنها سپاه و هیأت رزمندگان و ... متصدی اجرایی برگزاری یادواره شهدا نیستند.

زارعی از موازی‌کاری متولیان امور فرهنگی این شهرستان در برخی از امور انتقاد کرد و گفت: قابل‌قبول نیست که برخی از ادارات فرهنگی تنها در اجرای برنامه‌های خاص مشارکت کرده و در سایر ویژه‌برنامه‌ها مانند یادواره شهدا شانه خالی کنند.

وی با بیان اینکه برپایی جشن تنها گردآوری ساز و مطرب نیست، بر لزوم تلاش برای استفاده از ظرفیت معنوی این آیین‌ها در ترویج ارزش‌ها تأکید کرد و عنوان داشت: این تصور که بچه مذهبی‌ها تنها دستمال گریه به دست دارند و برنامه عزا برپا می‌کنند درست نیست؛ چراکه این افراد در اجرای تمام ویژه‌برنامه‌ها و مناسبت‌های ملی و مذهبی همت می‌کنند همان‌گونه که در ایام دهه کرامت شاهد برپایی جشن‌های متنوع و متعددی در سطح شهرستان بودیم.

زارعی در پایان سخنان خود با تأکید بر مساعدت و حمایت همه‌جانبه سپاه در برگزاری یادواره شهدای سادات و هم‌نام امام رضا (ع) در این شهرستان که صبح روز شنبه هفتم مردادماه جاری در سالن امام رضا (ع) اقلید برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: بنا نیست یادواره شهدا با تشریفات برگزار شود چراکه مردم به دنبال استفاده معنوی از این برنامه‌ها هستند.

انتهای پیام/