به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، معاون پرورشی آموزش‌وپرورش این شهرستان در چهارمین دوره آموزش خبرنگاری دانش‌آموزی اقلید با اشاره به توسعه سریع ارتباطات در دنیای امروز، تسریع در انعکاس خبر و وجود خبرنگار را امری لازم و ضروری عنوان کرد.

سیدرضا موسوی خبرنگاران را زبان گویای جامعه خواند و تصریح کرد: این قشر می‌توانند در مطالبه‌گری از مسؤولان و رفع کمبودها و حل مشکلات نقش مؤثری ایفا کنند.

وی همچنین به نقش خبرنگاران در نهادینه کردن فرهنگ مناسب و نیز جلوگیری از قانون‌گریزی و ترویج بزه‌کاری و ناهنجاری‌های مختلف تأکید کرد.

موسوی همچنین با گرامی‌داشت یاد شهید صارمی، مقام و جایگاه خبرنگاران را ارج نهاد.

در ادامه بخشدار مرکزی اقلید از اهمیت وجود خبرنگار و نقش آن‌ها در معرفی ظرفیت‌های شهرستان سخن گفت و اظهار داشت: وجود خبرنگارانی کارآمد و آگاه می‌تواند زمینه پیشرفت منطقه را بیش از پیش فراهم کند.

زینب یونسی برگزاری دوره‌های آموزش خبرنگاری به ویژه دوره خبرنگاری دانش‌آموزی را کاری ارزنده خواند و با تقدیر از متصدیان اجرایی این طرح عنوان کرد: آموزش‌های تخصصی و بنیادی می‌تواند موجب کسب نتیجه‌ای مطلوب و تربیت خبرنگارانی ماهر و متخصص شود.

مسؤول سازمان دانش‌آموزی آموزش و پرورش اقلید نیز با اشاره به شرکت 30 دانش‌آموز دختر و پسر از مقاطع مختلف تحصیلی سطح شهرستان در این دوره خبرنگاری، برگزاری دوره‌های خبرنویسی و خبرنگاری برای دانش‌آموزان علاقه‌مند در عرصه رسانه را زمینه‌ای مناسب برای شکوفایی استعدادها خواند.

سید رسول مرتضوی اجرای سیاست‌های سازمان دانش‌آموزی برای تأمین نسل آینده جامعه خبری کشور، شناسایی دانش‌آموزان مستعد و علاقه‌مند به دنیای ارتباطات و رسانه، ارتقای سطح آگاهی دانش‌آموزان در زمینه مسائل جامعه، پردازش اخبار تولیدی دانش‌آموزان بر اساس اصول علمی، ارتقای توانمندی دانش‌آموزان برای تقویت مهارت‌های ارتباطی، تقویت روحیه تعامل با سایر بخش‌های جامعه و روحیه کار تشکیلاتی بین دانش‌آموزان، ایجاد انگیزه در آنان برای مشارکت فعال و تداوم ارتباط با دنیای رسانه و اطلاع‌رسانی، شفاف‌سازی و توسعه اطلاع‌رسانی اخبار حوزه‌های مختلف و گزارش‌های مربوط به فعالیت‌های دانش‌آموزی و اعضای سازمان دانش‌آموزی کشور را از اهداف خبرگزاری دانش‌آموز عنوان کرد.

به گزارش فارس، آموزش اصول خبرنویسی، چگونگی تهیه خبر و عکس خبری و... ازجمله مباحث این دوره خبرنگاری بود که به همت سازمان دانش‌آموزی اقلید طی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه 14 و 15 تیرماه جاری در سالن اجتماعات کانون فرهنگی تربیتی شهید کوثری و حضرت خدیجه (س) این شهرستان برگزار شد.