به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، هفتمین نمایشگاه منطقه‌ای جشنواره جابربن حیان بعد از ظهر امروز با به نمایش گذاشتن 3000 طرح منتخب در دبستان شهدای فرهنگی اقلید گشایش یافت.

مدیر آموزش‌ و پرورش اقلید در این آیین که با حضور معاونان آموزشی، پرورشی و ... آموزش‌ و پرورش، رابط علمی جشنواره جابربن حیان در اقلید، مدیران مدارس، دانش‌آموزان و والدین آنها در دبستان شهدای فرهنگی این شهرستان صورت گرفت اظهار داشت: کیفیت‌بخشی به آموزش و تحقق اهداف دانشی، مهارتی و نگرشی، آموزش روش‌های علمی پژوهشی به دانش‌آموزان و استفاده از روش حل مسئله و مشارکت دانش‌آموزان در یادگیری از اهداف برگزاری جشنواره جابربن حیان است.

محمود میرسلیمانی اظهار داشت: نمایشگاه جابر بن حیان فرصتی مناسب برای ارائه و عرضه نتایج خلاقیت و استعدادهای علمی و پژوهشی دانش‌آموزان است که باید با همکاری اولیا و مربیان از آن به نحو شایسته‌ای استفاده کرد.

در ادامه رابط علمی جشنواره جابربن حیان در اقلید با بیان اینکه این جشنواره به منظور تحقق اهداف سند تحول بنیادین و آموختن راه و روش یادگیری و کسب مهارت‌های روش پروژه علمی هر سال در چهار سطح مدرسه، منطقه، استان و کشور در مدارس ابتدایی برگزار می‌شود عنوان داشت: در این جشنواره دانش‌آموزان پروژه علمی خود را در قالب آزمایش، طراحی، ساخت، نمایش علمی و جمع‌آوری نمونه (طبقه‌بندی) ارائه و در نمایشگاه به نمایش و داوری می‌گذارند.

فریبا جمشیدی تصریح کرد: حدود 300 پروژه به‌صورت انفرادی یا گروهی از دبستان‌های اقلید به این جشنواره ارائه‌ شده است که 20 طرح برتر برای شرکت در نمایشگاه استانی جابر بن حیان معرفی خواهد شد.