به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، نخستین جلسه رابطان اجرایی منطقه یک مجمع خیرین آب‌رسان استان فارس با حضور مدیرعامل مجمع خیرین آب‌رسان فارس، رئیس آبفا روستایی اقلید و با شرکت شهرستان‌های شمال فارس در این شهرستان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه نماینده مجمع خیرین آب‌رسان فارس به تشریح وظایف و اهداف این مجمع و نحوه جذب مشارکت‌های مردمی و خیران پرداخت و اظهار داشت: دست‌یابی به توسعه پایدار در بخش آب درگروی عملیاتی شدن مدیریت مصرف آب است ازاین‌رو باید در این کار جدی‌تر و عاقبت‌اندیش بوده و آن را به فرهنگی نهادینه در جامعه تبدیل کنیم.

محمدجواد رحمانی با بیان اینکه با فرهنگ‌سازی برای جذب مشارکت‌های مردمی در کنار اعتبارات دولتی می‌توان اقدامات مؤثری در راستای خدمات‌رسانی آبفا روستایی انجام داد، تصریح کرد: اجرای پروژه‌های آب‌رسانی با مشارکت مردم و خیران می‌تواند زمینه‌ساز زیرساخت‌های دیگر در عرصه‌های عمرانی، آموزشی، ورزشی، رفاهی، صنایع، کشاورزی، بهداشت و درمان و... باشد.

در ادامه جلسه مدیرعامل مجمع خیرین آب‌رسان فارس به تعریف سازمان‌های مردم نهاد پرداخت و توسعه ارتباطات را اصل و اساس عملکرد آن‌ها دانست و اظهار داشت: اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی عمومی، جلب مشارکت‌های مردمی، جذب سرمایه‌ها و تقویت هماهنگی بین دولت و مردم، ایجاد گسترش و تقویت تفاهم میان مردم ملل مختلف، پایداری در تولید و مصرف، گسترش نظارت عمومی، ارزیابی فعالیت‌ها و پروژه‌های عمومی و... ازجمله اهداف شاخص سازمان‌های مردم نهاد است.

محمدمحسن مصلح ارزش‌ها و هنجارهای به وجود آمده از روابط اجتماعی را سرمایه اجتماعی خواند و بیان داشت: سمن‌ها باید به‌گونه‌ای عمل کنند که موجب افزایش سرمایه‌های اجتماعی شود.

وی تصریح کرد: حاشیه‌نشینی، اعتیاد، طلاق، افزایش آمار پرونده‌های قضایی، تصادفات و... از آسیب‌های اجتماعی است که باید بکوشیم با ارتقای سرمایه‌های اجتماعی آن‌ها را از بین برده و مانع گسترش آن شویم.

مصلح در پایان سخنان خود با تأکید بر لزوم اقدام و فرهنگ‌سازی مؤثر برای جلب و جذب مشارکت‌های مردمی در عرصه‌ها و حوزه‌های مختلف، نقش رسانه‌ها را در تحقق این هدف لازم، ضروری و تأثیرگذار خواند و بیان کرد: اصحاب رسانه در موفقیت انجمن‌های مردم نهاد نقش غیرقابل‌انکاری دارند ازاین‌رو با توجه به اهداف متعالی مجمع خیرین آب‌رسان در خدمت‌رسانی به مردم در این زمینه، علاوه بر مساعدت مسؤولان و خیران و مردم، همراهی رسانه‌ها را خواستاریم.

در پایان جلسه رئیس آبفا روستایی اقلید به حضور و همراهی همیشگی و مؤثر مردم در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: با توجه به کمبود اعتبارات دولتی در اجرای پروژه‌ها و رفع مشکلات آب‌رسانی کمک و مساعدت مردم می‌تواند تأثیر بسزایی داشته باشد.

محسن شریفی از نقش و تأثیر اصحاب رسانه در زمینه آب‌رسانی سخن گفت و تصریح کرد: رسانه‌ها می‌توانند گام مؤثری برای هدایت مردم برای مشارکت در این امور داشته باشند.