سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اقلید در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان در حاشیه برگزاری ششمین شب‌شعر کاروان آفتاب که امشب با حضور شعر دوستان و محبان اهل‌بیت و ادیبان اهل قلم در حسینیه امیرالمؤمنین (ع) فسارود اقلید برگزار شد اظهار داشت: شب‌شعر کاروان آفتاب هر سال با هدف زنده نگه‌داشتن محرم و انتقال، اشاعه و صیانت از پیام عاشورا در قالب شعر و بیان تلاش و نقش شعرا در این ارزش مقدس مذهبی برگزار می‌شود.

سعیده قادری به نقش مؤثر شعر عاشورایی در انتقال و گسترش مفاهیم و آموزه‌های قیام عاشورا بین نسل‌های مختلف اشاره و بیان کرد: شعر اهمیت بسیاری در انعکاس واقعیت‌ها دارد.

وی با بیان اینکه موضوع و محوریت اشعار شب‌شعر کاروان آفتاب در سوگ بزرگ‌مردان کربلا است عنوان داشت: رضا علی‌اکبری، ناصر ظهیری، سعید ظهیری، رضا عابدینی، عمادالدین ظهیری، لیلا سادات خیراندیش، ناهید مؤمنی و هنرمند نونهال آیه محرابی با هدف پاسداشت و زنده نگه‌داشتن حماسه عاشورا در این آیین به شعرخوانی پرداختند.

به گزارش فارس، ششمین شب‌شعر «کاروان آفتاب» به همت هیأت امنای حسینیه فسارود اقلید و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

 انتهای پیام/