به گزارش پرتال شهرستان اقلید، عصر دیروز سه شنبه سیزدهم تیرماه نود و شش دومین جلسه مجمع همشهریان مقیم تهران در سال 1396 برگزار شد.

در این جلسه که دو تن از نمایندگان ادوار مجلس نیز حضور داشتند، بر ترویج گفتمان توسعه و پرهیز از روزمرگی و پرداختن به مسائل غیر ضرور تاکید شد.
مقرر شد با توجه به اهمیت اطلاع نخبگان منطقه از جایگاه شهرستان در بین سایر شهرها از نظر شاخص های اصلی توسعه و عملکرد مسئولین‌شهرستان در ادوار مختلف ، آمار و اطلاعات مربوطه از مراجع رسمی تهیه و مورد تحلیل و دقت بیشتری قرار گیرد تا قوای فکری و سرمایه های اجتماعی به مسائل بنیادی و الویت دار معطوف شود.
قرار شد منبعد آمار و نمودارهای عملکردی مرتبا برای اطلاع مردم  انتشار یابند.

از جناب مسعودی و تلاشهای پیوسته ایشان در اطلاع رسانی و تاسیس و توسعه پرتال شهرستان و پیگیری گفتمان توسعه و فعالیت های اجتماعی قدردانی بعمل آمد.
از گسترش فضای مجازی و تلاشهای عناصر فعال شهرستان در این زمینه ، همچنین حفظ محیط زیست ، جنگلکاری و فرهنگسازی در مصرف بهینه آب ؛ در راستای توسعه شهرستان ارزیابی و از این تلاشهای کاملا مردمی تقدیر شد.

 با تاکید مجدد بر حمایت از مسئولین شهرستان مقرر شد با توجه به بحران اشتغال در منطقه ، به این مسئله توجه بیشتری معمول و اعضا در حد توان به این مهم بپردازند.
همایش اخیر رایا محتوا که با پیگیری جناب دکتر جلیلی و گفتمان توسعه در اقلید برگزار شد یا تلاشهایی که اخیرا جناب امیری برای توسعه گردشگری  انجام داده اند ، در همین راستا ارزیابی و مقرر شد بویژه در حوزه IT و گردشگری که جزء الویتهای سند توسعه شهرستان نیز هست ، کارهای جدی تری صورت گیرد. 

 در ارتباط با جابجایی مدیران و نیروها و گاه جایگزینی عناصر غیر بومی ؛ گفتگو و تاکید شد که حمایت از سرمایه های انسانی شهرستان از الویت های اساسی منطقه است و مجمع از هیچ کوششی در این زمینه دریغ نخواهد کرد.

همچنین مقرر شد تلاشهایی که از طریق گفتمان توسعه در زمینه توسعه گردشگری ، ایجاد نیروگاههای خورشیدی ، توسعه پارکهای جنگلی و... آغاز شده است با قوت پیگیری شود.