به گزارش پورتال شهرستان اقلید، فاطمه سادات رسولی در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در اقلید با اشاره به جشنواره دهه هنر فارس، از برگزاری جشنواره تذهیب و گل و مرغ در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: از ده بخش جشنواره استانی دهه هنر فارس، دبیرخانه بخش تذهیب و گل و مرغ این جشنواره به اقلید تعلق گرفت.

وی با بیان اینکه موضوع این جشنواره آزاد است، افزود: هنرمندان می توانند در هر یک از رشته‌های هنری با سه اثر شرکت کنند.

رسولی افزود: استفاده از طلای اصل، رنگ های طبیعی، کاغذ دست‌ساز یا الیاف طبیعی در ارائه آثار همه بخش‌ها امتیاز دارد و هنرمندان باید برای شرکت در بخش مثنی سازی از آثار فاخر مکاتب هنری و دوره‌های تاریخی (با اولویت دوره های تیموری_صفوی) استفاده کرده و مشخصات و تصویر اصل اثر را ارائه کنند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی اقلید بیان داشت: با توجه به اینکه این برنامه به‌صورت مجازی برگزار می‌شود، هنرمندان می توانند از آثار خود عکس باکیفیت تهیه و در قالب jpg  و با حجم حداکثر 2مگابایت ارسال نموده و یا برای اطلاعات تکمیلی، به پایگاه اطلاع‌رسانی جشنواره به نشانی www.injo.ir  مراجعه کنند.

وی یادآور شد: هنرمندان برای شرکت در این جشنواره تا پنجم دی‌ماه امسال مهلت دارند تا در سایت ثبت‌نام و آثار خود را بارگذاری کنند.

گفتنی است، جشنواره فرهنگی هنری دهه هنر فارس در۱۰ بخش باعناوین تذهیب و گل و مرغ (اقلید)، فیلمنامه کوتاه (کازرون)، عکس (مرودشت)، بازیگری "تک بازیگر" (اوز)، داستان نویسی و داستانک (لارستان)، خوشنویسی (ارسنجان)، نقاشی (کازرون)، شعر (جهرم)، گرافیک (داراب) و  نمایشنامه‌نویسی (شیراز) که هر بخش به دبیری یک شهرستان است، برگزار می‌شود.