کرامت‌الله چترسیماب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اقلید، به هفته منابع طبیعی از 15 تا 22 اسفندماه اشاره و اظهار کرد: «همیار طبیعت باشیم» شعار هفته منابع طبیعی در سال جاری است که در راستای جلب مشارکت حداکثری مردم و ترویج فرهنگ منابع طبیعی بین اقشار مختلف جامعه انتخاب شده است.
وی با تأکید بر لزوم انسجام و تعامل ادارات و نهادها در راستای حفظ منابع طبیعی، ملی، انفال و بیت‌المال، آن را وظیفه شرعی و قانونی هر فردی عنوان و از همراهی بی‌ادعا و مخلصانه مردم به‌ویژه جوانان که در قالب سمن‌ها، برای اعتلا و ترویج منویات رهبری قدم برداشته‌اند، قدردانی کرد.
چترسیماب به وجود 9 هزار و 400 بهره‌بردار در سطح شهرستان اقلید اشاره کرد و گفت: 400 هزار هکتار اراضی مرتعی ییلاقی و حدود 15 هزار هکتار جنگل زیرپوشش منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان قرار دارد.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری اقلید به اهمیت این نعمت خدادادی اشاره کرد و با برشمردن گوشه‌هایی از این مزیت‌ها و منابع در سطح شهرستان اقلید، خاطرنشان کرد: مشکلاتی مانند ریزگردها، سیل، توسعه کویر، فرونشست و گرمای زمین، خشک‌سالی و... از جمله مصیبت‌هایی است که در اثر تخریب منابع طبیعی گریبان ما را گرفته است ازاین‌رو باید با همتی جهادی در راستای حفظ و صیانت از این منابع گام برداریم.
وی روز ملی درخت‌کاری، فرهنگ منابع طبیعی مسؤولیت اجتماعی و رسانه، منابع طبیعی جنگلبان حفاظت و قانون، سلامت اداری آموزش و پژوهش، بسیج سازندگی همیاران طبیعت و جوامع محلی، آموزه‌های دینی خیران و سازمان‌های مردم‌نهاد و مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز، مشارکت مردم و اقتصاد مقاومتی را عناوین روزهای هفته منابع طبیعی امسال برشمرد.
چترسیماب در پایان سخنان خود تصریح کرد: حضور کارشناسان منابع طبیعی در مدارس و سخنرانی پیرامون اهمیت منابع طبیعی برای دانش‌آموزان، نواختن زنگ سبز منابع طبیعی در مدارس که به‌صورت نمادین در دبستان شهید نسایی برگزار می‌شود، اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی آموزشی، برپایی نمایشگاه نقاشی با موضوع درخت‌کاری و فضای سبز، برگزاری جنگ سبزه‌ها و غرس نهال در اردوگاه فرهنگی تفریحی آموزشی دانشگاه آزاد، تشکیل جلسه شورای حفاظت و پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی منابع طبیعی اقلید، برگزاری همایش و جشن بزرگ درخت‌کاری در سالن امام رضا (ع) و نیز آیین روز ملی درخت‌کاری در بخش حسن‌آباد و... از جمله ویژه‌برنامه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری اقلید است که در هفته منابع طبیعی در سطح این شهرستان برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/