جشنواره نخستین واژه آب امروز با حضور مدیر شرکت آبفای شهری استان فارس و شرکت حدود 500 دانش‌آموز ابتدایی اقلید در سالن امام رضا(ع) این شهرستان برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، مسؤول سازمان دانش‌آموزی آموزش‌وپرورش اقلید در حاشیه برگزاری جشنواره نخستین واژه آب که بعدازظهر امروز با حضور مدیر شرکت آبفای شهری استان فارس، امام‌جمعه، فرماندار، بخشداران، رؤسای آبفای شهری و روستایی، منابع آب، آموزش‌وپرورش، شورای شهر و مسؤولان برخی از ادارات شهرستانی و نیز شرکت حدود 500 دانش‌آموز دختر و پسر مقطع ابتدایی در سالن امام رضا(ع) این شهرستان صورت گرفت از اهمیت آب در زندگی انسان‌ها سخن گفت.
سید رسول مرتضوی با اشاره به اینکه جشنواره نخستین واژه آب با همت آبفای شهری و سازمان دانش‌آموزی آموزش‌وپرورش اقلید برگزار شد فرهنگ‌سازی در زمینه مصرف بهینه آب، جایگاه این نعمت خدادادی در زندگی، ارتقای آگاهی عمومی از مصرف صحیح آب و ... را از اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.
به گزارش فارس، رئیس اداره آبفای شهری اقلید در این جشنواره به نقش آموزش و فرهنگ‌سازی در راستای استفاده بهینه از منابع و اصلاح الگوی مصرف اشاره و اظهار کرد: دانش‌آموزان می‌توانند الگو و پیام‌آور مناسبی برای انتقال روش‌های مناسب به خانواده باشند و نقش مؤثری در این زمینه ایفا کنند.
سید رسول سجادی با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در اجرای این برنامه تصریح کرد: با توجه به نقش دانش‌آموزان در انتقال و اصلاح فرهنگ، امیدواریم با همکاری آموزش‌وپرورش گام‌های مؤثری در این راستا برداشته شود.
به گزارش فارس، برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی آموزشی، مقاله‌خوانی و ارائه ایده‌های دانش‌آموزی در زمینه مصرف بهینه آب، تجلیل از دانش‌آموزان صاحب نقاشی، مقاله و ایده برتر در این راستا و گروه سرود دبستان شاهد شهید محسنی، اجرای نمایش و... ازجمله ویژه‌برنامه‌های جشنواره نخستین واژه آب در اقلید بود.