به گزارش پورتال شهرستان اقلید، سید علی آقا میرطالبی پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از این میزان سطح کاشت، ۱۷ هزار هکتار به کشت آبی و سه هزار هکتار به کشت گندم دیم اختصاص یافته است.

وی با اشاره به وقوع خشکسالی و کاهش بارندگی در سال جاری اظهار داشت: پیش بینی می شود 80 هزار تن گندم برداشت شود و میزان تولید گندم دیم شهرستان اقلید ۷۰ درصد کاهش یابد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید در ادامه با بیان این که مراکز خرید تضمینی آمادگی ‌کامل برای تحویل گرفتن محصول کشاورزان را دارند، گفت:  در سال جاری ۱۳ مرکز خرید در  این شهرستان جانمایی شده و آماده انجام خرید تضمینی گندم از کشاورزان است.

وی با پیش بینی حضور بیش از ۱۱۰ دستگاه کمباین برای برداشت گندم در شهرستان اقلید گفت: هماهنگی‌های لازم با ‌شهرستان‌های مبدا این کمباین‌ها برای اعزام آن‌ها صورت گرفته است و همچنین با هماهنگی‌های صورت ‌گرفته با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی مشکلی از نظر تامین سوخت ‌کمباین‌ها در فصل برداشت وجود ندارد.

مدیرجهاد کشاورزی اقلید بیان کرد: ۱۵ تیم نظارتی در سطح دهستان، بخش و شهرستان کار ‌نظارت بر امر خرید تضمینی گندم و جلوگیری از خروج غیر قانونی آن از شهرستان را بر عهده دارند.

شهرستان اقلید با دارا بودن دشت های حاصلخیز نمدان، آسپاس و بکان در ۲۶۷ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.