به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز این شهر با اشاره به حرکت ارزشمند سپاه در حمله موشکی به داعش که موجب شادی دل ملت ایران اسلامی به ویژه خانواده شهدای حادثه تروریستی حرم امام (ره) و مجلس شورای اسلامی شد اظهار داشت: سپاه برای ما ارزش بسیاری دارد و به فرمایش مقام معظم رهبری باید مسؤولان قدرش را بدانند.

وی با بیان اینکه سپاه مایه عزت ما است عنوان کرد: امروز سپاه به لطف خداوند و زیر چتر فرماندهی مقام معظم رهبری و گوش به فرمان ایشان هرکجا لازم باشد سیلی محکمی به گوش دشمنان می‌زند.

امام‌جمعه اقلید با بزرگداشت روز جهانی قدس، آن را روز اسلام خواند و با اشاره به پیام امام (ره) در 16 مردادماه 1358 که جمعه پایانی ماه مبارک رمضان را روز قدس نامیدند، بر لزوم همدردی با ملت مظلوم فلسطین و اعلام انزجار از غاصبان اسرائیلی تأکید کرد.

خطیب جمعه اقلید با اشاره به وضعیت عراق، یمن، سوریه، بحرین، فلسطین و...که وحشی‌های تکفیری به جان مردم بی‌گناه افتادند تصریح کرد: آمریکا و مستکبران جهانی می‌خواهند دنیای اسلام را پاره‌پاره کنند و می‌کوشند تا بین مسلمانان تفرقه و اختلاف به وجود آورند.

طالبی در بخش دیگر سخنان خود به هفته قوه قضاییه اشاره و با تقدیر از دلسوزان این عرصه، از عدالت امام علی (ع) سخن گفت و بیان کرد: هدف اصلی تأسیس قوه قضاییه ایجاد و ارتقای عدالت در جامعه است؛ ازاین‌رو به سفارش مقام معظم رهبری برای ایجاد عدالت باید قوه قضاییه را تقویت کرد و اِهمال‌کاری احتمالی برخی افراد را بهانه‌ای برای تضعیف این قوه قرار ندهیم.

امام جمعه اقلید پیشاپیش عید سعید فطر را تبریک گفت و آن را از اعیاد بزرگ اسلام پس از عید غدیر خُم خواند که در سایه ماه مبارک رمضان برای پیوند بیشتر دل‌های مسلمانان به وجود آمده است و از برگزاری نماز باشکوه این روز در میدان امام حسین (ع) این شهر روبروی محل احداث مصلا خبر داد.

خطیب جمعه اقلید در بخش پایانی سخنان خود به مشکل اشتغال و بیکاری موجود در کشور اشاره و بر لزوم همت دولت در راه‌اندازی کارخانه‌های تعطیل و نیمه‌تعطیل برای حل این معضل تأکید کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال که مقام معظم رهبری تأکید کردند را فرا راه خود قرار دهید تا کشور را از هر بحرانی حفظ کنید.

طالبی به عدم تعهد آمریکایی‌ها به وعده‌های خودشان در برجام و زیر پا گذاشتن مواد آن هم اشاره و بیان کرد: باید به آن‌ها اخطار لازم را داد و در صورت عدم پذیرش، قرارداد برجام را به سمتشان پرت کنید.

امام‌جمعه اقلید با بیان اینکه به لطف خداوند سند 2030 از چرخه اجرا خارج شده است خاطرنشان کرد: به دنیا اعلام کنید که ما انقلاب کردیم و امروز نیز با همان روحیه انقلابی و اعتقاد و هنر ملی و مذهبی خود کشورمان را اداره می‌کنیم و نیازی به یونسکو و امثال آن نداریم، چراکه منابع دینی و غیرت ملی ما بهترین وسیله برای توسعه و حقوق شهروندی است.