کاووس زنده‌دل امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در اقلید از اهمیت و جایگاه مالیات سخن گفت و اظهار داشت: احترام به مؤدیان، اعتمادآفرینی در جامعه، رعایت عدالت مالیاتی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های قانونی در راستای کمک به مردم از مهم‌ترین سیاست‌های مالیاتی است.

وی افزود: اجرای طرح جامع مالیاتی با هدف تسهیل در پرداخت مالیات، شفاف‌سازی فعالیت‌های اقتصادی، کاهش هزینه‌ها، توسعه سیستم اطلاعات مالیاتی و اصلاح قانون و معافیت‌ها، هدفمند کردن ابزارهای مالیاتی، تعامل با مؤدیان و حمایت از تولید و اشتغال در راستای افزایش درآمدهای مالیاتی با کمترین فشار بر مؤدیان، پیشگیری از فرار مالیاتی و حذف تبعیض مالیاتی و... ازجمله رویکردهایی است که برای تحقق این اهداف اجرا می‌شود.

زنده‌دل بابیان اینکه 70 درصد از مؤدیان مشاغل مالیاتی از تسهیلات مقرر در تبصره ماده 100 قانون مالیات‌های مستقیم برای اظهارنامه مالیاتی 95 استفاده کردند عنوان کرد: سالانه در راستای ارتقای فرهنگ مالیاتی و آشنایی مؤدیان مشاغل و شرکت‌ها با قانون مالیاتی و تسهیلات آن، جلسات آموزشی متعددی با هماهنگی اتاق اصناف، جهاد کشاورزی و تعاون روستایی، توسط کارشناسان امور مالیاتی برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور مالیاتی اقلید همچنین به برگزاری جلسه آموزشی برای اتحادیه صنف کافی‌نت و خدمات کامپیوتری و ارائه آموزش‌ها و اطلاعات لازم در زمینه تکمیل اظهارنامه مالیاتی و ثبت در سامانه که خردادماه هرسال برگزار می‌شود اشاره کرد و از واریز مبالغی که ماهانه و بر اساس سرانه جمعیت و به عنوان عوارض مالیات بر ارزش افزوده توسط اداره‌کل امور مالیاتی استان فارس در راستای ارائه خدمات مطلوب‌تر به مردم، به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های سطح شهرستان صورت می‌گیرد، سخن گفت.

زنده‌دل در پایان سخنان خود با اشاره به پیگیری‌های انجام‌شده در راستای احداث ساختمان جدید اداره امور مالیاتی اقلید در آینده‌ای نزدیک، از بخشودگی 245 فقره پرونده مالیاتی که مشمول جریمه شده بودند در این شهرستان در سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: تمام یا بخش اعظم جرائم قابل‌بخشش این پرونده‌ها مورد بخشودگی مالیاتی قرارگرفته و پرونده آن‌ها مختومه شد.

به گزارش فارس، دیدار با امام جمعه و فرماندار و ارائه گزارش عملکردی، حضور منسجم کارکنان اداره امور مالیاتی، اطلاع‌رسانی و تبلیغ عمومی و... ازجمله برنامه‌های هفته فرهنگ مالیاتی در شهرستان اقلید بود که به همت این اداره انجام شد.

انتهای پیام/