به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، علی مسعودی ظهر امروز در جلسه کارگروه کنترل پیک بار که با حضور فرماندار و معاون وی و مسؤولان آبفای شهری و روستایی، امور آب، شهرک صنعتی، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و...در فرمانداری این شهرستان برگزار شد با تأکید بر لزوم مصرف بهینه منابع انرژی، همکاری و همراهی برای مدیریت بهتر و مناسب آن را خواستار شد.

وی با اشاره به بهره‌مندی نقاط دور و نزدیک کشور از نعمت برق اظهار داشت: باید قدر این نعمت را دانست و در استفاده درست از آن باهدف قدردانی از زحمات صورت گرفته در تأمین برق پایدار و نیز حفظ سرمایه ملی کوشید.

مسعودی از خشک‌سالی و کم شدن آب چاه‌ها و نیاز بیشتر به انرژی و مصرف برق بالاتر سخن گفت و عنوان کرد: با توجه به نیاز ضروری به برق باید با هم‌اندیشی و مساعدت عمومی مانع مصرف بی‌رویه انرژی و آسیب کشور شویم.

رئیس اداره برق اقلید به طرح‌های تشویقی مدیریت مصرف برق در سال جاری اشاره و بیان کرد: طرح‌های ذخیره عملیاتی صنایع، کاهش و قطع بار برنامه‌ریزی‌شده صنایع، مشترکان کشاورزی، مشترکان کشاورزی دیماندی، مشترکان دیماندی اداری و سایر مصارف و همکاری مولدهای خود تأمین ازجمله این طرح‌ها است.

مسعودی جلب همکاری در طرح‌های ذخیره عملیاتی، تعطیلات و مولدهای دیزلی، همراهی مشترکان کشاورزی، کنترل قطع و وصل کشاورزان دارای کنتور هوشمند و غیر هوشمند و... را به عنوان اهداف عملکردی مدیریت توزیع برق شهرستان اقلید برشمرد و همکاری مسؤولان در تحقق آن را خواستار شد.

این مسؤول در ادامه با اشاره به وجود بیش از 4 هزار و 300 حلقه چاه در سطح شهرستان اقلید که حدود 2 هزار حلقه برقی شده‌اند، از برخی از مشکلات مصرف برق در این موارد سخن گفت و افزود بر لزوم مدیریت مصرف برق در ساعت پیک مصرف که از 2 تا 6 بعدازظهر است تأکید کرد و گفت: با انجام این کار بهای برق مصرفی کشاورزان رایگان خواهد بود.

مسعودی تصریح کرد: از بین 2 هزار حلقه چاه برقی موجود در سطح شهرستان اقلید، 356 حلقه در سال گذشته مشمول بخشودگی برق مصرفی در حدود 100 میلیون تومان شدند.

به گزارش فارس، این جلسه با بررسی مشکلات و نیازهای کشاورزان و سایر مشترکان برق شهرستان و هم‌اندیشی برای رفع موانع برای مصرف بهینه و مدیریت استفاده از منابع انرژی به ویژه برق ادامه یافت.