به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه امروز این شهر با اشاره به اقامه نخستین نمازجمعه در تهران به امامت آیت‌الله طالقانی اظهار داشت: یکی از برکات بزرگ اسلام، نمازجمعه است که به یُمن انقلاب اسلامی در ایران تحقق پیدا کرد.

وی با اشاره به جایگاه معنوی نمازجمعه در کشور، آن را قرارگاه ایمان و تقوا خواند و گفت: تبیین حقیقت، نشر ادب و معرفت و ارتقای آگاهی جامعه در زمینه‌های مختلف از مهم‌ترین اهداف این قرارگاه است.

طالبی با بیان اینکه کار فرهنگی با آجر و سنگ و سیمان نیست که بتواند خود را نشان دهد، درک این امور را سخت عنوان کرد و اظهار کرد: اهل معنا و حقیقت به خوبی می‌دانند که خدمات هیچ اداره و نهادی قابل‌مقایسه با کار ائمه جمعه نیست.

امام جمعه اقلید در بخش دیگر سخنان خود به جنایت‌ها و ویرانی‌هایی که در نقاط مختلف دنیا مانند عراق، سوریه، یمن و... اتفاق می‌افتد اشاره و با بیان اینکه چقدر باید هزینه کنند تا این خسارت‌ها جبران شود، ادامه داد: تمام این مسائل جدا از خسارت‌های انسانی، هتک حرمت‌ها و جنایت‌های دیگر است.

خطیب جمعه اقلید تصریح کرد: درد بزرگ‌تر این است که می‌خواهند با تجزیه کشورهای اسلامی و کوچک‌تر کردن دنیای اسلام راحت‌تر لقمه کرده و ببلعند.

وی از اینکه هنوز در دنیای اسلام سنگ عربی، ترکی، فارسی و ... به سینه زده می‌شود، انتقاد کرد و گفت: با توجه به روایتی از حضرت امام صادق (ع) اگر قوم و ملتی تنها از کشور و سرزمین خود دم زنند و بدون توجه به سایر مسلمانان و بلاد اسلامی به مسائل خودشان بپردازند، همگی نابود خواهند شد و کشورهایشان ویران و منافع آن‌ها ساقط می‌شود.

طالبی در ادامه به بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه پیامدهای قدرناشناسی استقلال کشور اسلامی اشاره و تصریح کرد: دولت و دولتیان باید بدانند که اگر قدرتی دارند و می‌توانند با صدای بلند حرف خود را به دنیا بزنند از برکت ولایت‌فقیه، ارزش‌های والای اسلامی، مردم صبور و همیشه در صحنه، مدافعان حرم، موشک‌سازان و موشک‌زنان کشور است.

امام جمعه اقلید به هجمه‌هایی که علیه جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف و به روش‌های متعدد ازجمله مواد مخدر، گروه‌های تروریستی، فضای مجازی و تبلیغات سوء و... صورت می‌گیرد اشاره کرد و افزود: دشمن بیدار است و برای ما نقشه می‌کشد که چگونه کشور، ملت، فرزندان، دولت و فرهنگ ما را نابود کند؛ ازاین‌رو باید هوشیار باشیم.

طالبی با اشاره به سخنرانی وزیر خارجه ما در آمریکا و اینکه آمریکایی‌ها گفتند که جمهوری اسلامی ایران به معاهدات بین‌المللی برجام عمل کردند اما تحریم‌های جدیدی اعمال شد عنوان داشت: به هیچ‌چیز آن‌ها نمی‌توان دل بست و باید فکر نان بود که خربزه آب است.

خطیب جمعه اقلید به فلسطین و ظلمی که در حق آن‌ها شد اشاره و با بیان اینکه در کشور خودشان حق تشکیل دولت را ندارند، تأکید کرد: آمریکا می‌خواهد خود را کدخدای جهان و همه را گوش به‌فرمان خود کند.

امام جمعه اقلید با بیان اینکه از مناسبت‌ها نباید به‌سادگی گذشت و با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در این زمینه به ویژه به نسل جوان اظهار نمود: با اطلاع درست از گذشته و اینکه چه بودیم، چه بر سر ما آوردند، امروز چه داریم، چه سختی‌هایی تحمل می‌کنیم و... باید در راستای صیانت از استقلال امروز کشور بکوشیم.

طالبی افزود: اگر امروز نتوانیم به درستی موضوع‌ها را تحلیل کنیم با توجه به هجمه‌هایی که علیه نظام اسلامی از تحریف و... توسط دشمنان خارجی و ساده‌لوحان داخلی صورت می‌گیرد نمی‌توانیم راه درست را دنبال کنیم، ازاین‌رو بیش از پیش به رهنمودهای امام (ره)، ولایت مطلقه فقیه و پیروی از رهبری و ولایت نیاز داریم.

امام جمعه اقلید از پیگیری‌های نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس، فرماندار، راهداری استان و شهرستان و پلیس راهور تقدیر کرد و مساعدت و اقدامات لازم برای بازگشایی جاده اقلید یاسوج برای عبور و مرور وسایل نقلیه عمومی را خواستار شد.

طالبی به مشکلات ناشی از خشک‌سالی و مسائل معیشتی و اقتصادی کشاورزان منطقه اشاره کرد و گفت: اقلید شهرستانی بن‌بست است که اگر این جاده نیز مسدود شود دچار رکود بیشتری خواهد شد، ازاین‌رو لازم است نسبت به رفع این مشکل گامی مؤثر و به‌موقع برداشته شود.

انتهای پیام/