علیرضا استادی بازیگر 46 ساله سینما و تلویزیون ایران متولد سال 1352 در شهر ری است، وی فعالیت هنری خود را از سال 1377 با بازی در فیلم سینمایی «هیوا» ساخته رسول ملاقلی پور آغاز کرد و در فیلم هایی مطرحی همچون نسل سوخته، چند متر مکعب عشق، بدون تاریخ، بدون امضاء و ... به ایفای نقش  پرداخته است.

به گزارش پورتال شهرستان اقلید علیرضا استادی بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار سلام نو، پیرامون فعالیت‌های اخیرش در عرصه بازیگری گفت: سریال «به رنگ خاک» به کارگردانی محسن یوسفی و حسن لفافیان و تهیه‌کنندگی سعید بشیری را از شبکه یک در حال پخش داشتم که به تازگی به پایان رسیدو همچنین در سریال «از سرنوشت» به کارگردانی «محمدرضا خردمندان» و «علیرضا بذرافشان» و تهیه‌کنندگی «علی‌اکبر تحویلیان» به ایفای نقش پرداخته‌ام که هر شب از شبکه دو سیما در حال پخش است.

وی در همن راستا ادامه داد : سریال ۶۰ قسمتی «از سرنوشت» به نویسندگی محمدمهدی سلطانی و روح‌الله صدیق نگارش شده و از شنبه الی چهارشنبه ساعت ۲۱ و ۳۰ پخش می شود و همچنین پنجشنبه‌ها نیز خلاصه هفتگی این سریال در همین ساعت پخش خواهد شد و ساعت بازپخش این مجموعه ۱ و ۳۰ بامداد، ۱۲ و ۱۵ و۱۶ و ۱۵خواهد بود.

بیشتر بخوانید :
مصاحبه با علیرضا استادی
نویسندگان «سالهای دور از خانه» برای فصل دوم آن ایده هایی دارند

استادی در خصوص سایر نقش های خود اظهار کرد:‌ همچنین در فیلم سینمایی «گواهی امضاء» به کارگردانی شهرام اسد زاده و تهیه‌کنندگی سید محمد قاضی که در مرحله تدوین است، ایفای نقش کرده‌ام و امیدوارم مورد اقبال مخاطبین و هیئت‌داوران سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر قرار گیرد.

بازیگر فیلم سینمایی «گواهی امضاء»‌ در خصوص داستان این فیلم اظهار کرد: «گواهی امضاء» روایتی پیچیده از زندگی فریبرز و محبوبه است که پس از تصادف رانندگی دختربچه ٥ ساله‌شان تینا، آن‌ها را سر راه زوج دیگری به نام‌های اشکان و ندا قرار می‌دهد، در میان این هیاهو و درگیری‌ها هر کس به فکر نجات زندگی خودش است و ...

وی در همین راستا افزود:‌ بنده در این فیلم در کنار بازیگرانی همچون امیر آقایی، نسیم ادبی، نادر فلاح، هامون سیدی، علیرضا مهران، سیامک اطلسی و ... به ایفای نقش پرداخته‌ام.

علیرضا استادی در خصوص دیگر فیلم‌های حاضر خود در جشنواره اذعان کرد: در فیلم «ماهی و برکه» به کارگردانی علی براتی و تهیه‌کنندگی هادی انباردار به ایفای نقش پرداخته‌ام که با محوریت حمایت از تولید داخلی و نخبگان کشور تهیه و در شهرستان اقلید استان فارس فیلم‌برداری شده است.

بازیگر فیلم «ماهی و برکه» در خصوص قصه این فیلم اظهار کرد: فیلم‌نامه «ماهی و برکه» بر اساس یک داستان واقعی نوشته‌شده روایتگر داستان نخبه‌ای جوان در شهرستان اقلید استان فارس است که با بی‌توجهی مسئولان مواجه شده و متأسفانه کسی او را آن‌گونه که باید تحویل نمی‌گیرد؛ اما او باوجود چنین نا عدالتی که معمولاً در شهرهای کوچک وجود دارد به سلوک و تعالی فراوانی می‌رسد.

وی در همین راستا افزود: فیلم سینمایی «ماهی و برکه» مقطع ۸ تا ۲۰ سالگی این جوان نخبه را به تصویر می‌کشد و اختراعات و ابتکارات زندگی او را روایت می‌کند و بنده در این فیلم در کنار بازیگرانی همچون سعید آقاخانی، بهناز جعفری، میر طاهر مظلومی، مهسا هاشمی و ... به ایفای نقش پرداخته‌ام.

استادی در خصوص سریال «به رنگ خاک» اظهار کرد: سریال به رنگ خاک مجموعه‌ای 35 قسمتی با کارگردانی مشترک حسن لفافیان و محسن یوسفی است که کارگردانی 7 قسمت مربوط به جزیره هنگام  را محسن یوسفی و 27 قسمت مربوط به جزایر هرمز، لارک، قشم و ابوموسی بر عهده حسن لفافیان بوده است.

وی در همین راستا ادامه داد: داستان سریال «به رنگ خاک» در مورد مهرداد و اتفاقاتی است که برای او پیش می‌آید، مهرداد که در جزیره هرمز آموزش غواصی می‌دهد دلباخته دختر ناخدا جمات است درحالی‌که ناخدا مخالف جدی ازدواج این دو است، از سوی دیگر یک گروه خلاف‌کار به‌شدت در پی پیدا کردن مهرداد هستند و او نیز هرروز برای یافتن شئ قدیمی به زیرآب رفته و غواصی می‌کند تا اشیاء گران‌بها را از زیرآب خارج کند و …

علیرضا استادی در خصوص سریال «از سرنوشت» و نقش خود در این سریال اظهار کرد: سریال «از سرنوشت» یک سریال پنجاه‌ودو قسمتی به کارگردانی محمدرضا خردمندان و علیرضا بذرافشان و تهیه‌کنندگی علی‌اکبر تحویلیان است و بنده در این سریال نقش «شعبان» را ایفا می‌کنم.

وی در همین راستا ادامه داد: بنده در حدود ده ماه درگیر ضبط پروژه بودم و نقش شعبان به این صورت است که از جمع‌آوری ضایعات شروع می‌کند و به خاطر کارهای خلافی که انجام می‌دهد درنهایت به گاراژ ماشین می‌رسد و در آخرسر از یک قمارخانه و کازینو درمی‌آورد و ...

بازیگر سریال «از سرنوشت» در خصوص دلیل پذیرش و چگونگی نزدیکی به این نقش تصریح کرد: قرار بود نقش دیگری را در این سریال ایفا کنم اما پس از گفتگو با نویسنده و کارگردان این سریال تصمیم بر این شد که بنده در نقش شعبان جلوی دوربین بروم.

وی در همین راستا افزود: بنده تا به امروز بیشتر نقش‌های خاکستری را ایفا کردم و در این فیلم نقش من کاملاً منفی است و باآنکه نقش از روحیه و اخلاقم دور بود، اما چالش‌برانگیز بودن و پیچیده بودن این نقش برایم جذابیت بسیاری داشت و با حمایت مجموعه گروه علی‌الخصوص کارگردان پروژه به این نقش نزدیک شدم.

بازیگر سریال «از سرنوشت» در خصوص فضای این سریال اذعان کرد: فضای سریال اجتماعی و واقعی است و با توجه به انرژی کارگردانان، در قصه به ژانر کودک و نوجوان هم توجه شده است و امیدوارم که بازخورد مردم نسبت به تلاش ده‌ماهه عوامل این سریال خوب باشد.

وی در خصوص همکاری خود با علیرضا بذرافشان و محمدرضا خردمندان اظهار کرد: در سریال «از سرنوشت» افتخار همکاری در کنار این دو عزیز را داشتم و توانستم از تجربه آن‌ها استفاده کنم، شناسنامه کاری هر دو مشخص است و از نادر کارگردان‌های تیزهوش و کاربلد هستند که خیلی خوب درام را می‌شناسند و می‌توانند خیلی خوب آن را به بیننده عرضه کند.

وی در همین راستا ادامه داد: از همکاری با هر دو عزیز بسیار لذت بردم و البته این ممکن نبود مگر با حمایت‌های بی‌دریغ تهیه‌کننده پروژه علی‌اکبر تحویلیان که با تمام نقصان‌های موجود، به‌خصوص مشکلات مالی که از طریق سازمان به پروژه تحمیل می‌شد، توانستند به بهترین نحو ممکن از پس‌کار بربیایند.

بازیگر سریال «سالهای دور از خانه» در خصوص بازپخش سریال‌ها از تلویزیون اظهار کرد: به نظر بنده درکل اتفاق خوبی است و موجب می‌شود تا مخاطبینی که نتوانسته بودند این سریال را دنبال کنند، بتوانند به تماشای آن بنشینند و حتی تماشاگرانی که سریال را دیده‌اند هم می‌توانند مجدد با تماشای آن تجدید خاطره کنند.

وی در همین راستا ادامه داد: به‌طور مثال بنده سریال «مدیرکل» را ندیده بودم و تماشای آن در این روزها برایم تازگی و جذابیت بصری دارد و در این شرایط اقتصادی تلویزیون هم به‌نوعی مجبور است تولیدات گذشته را بازپخش کند.

وی در خصوص سریال دلدادگان اظهار کرد: مجموعه «دلدادگان» به کارگردانی منوچهر هادی و تهیه‌کنندگی ایرج محمدی است و بنده این سعادت را داشتم که در این سریال نقش عباس آقا را ایفا و در کنار بزرگانی کسب تجربه کنم.

بازیگر سریال «دلدادگان» در خصوص بازخورد مردم نسبت به این سریال عنوان کرد: بازخوردها بسیار خوبی از این سریال دریافت کردم و اصلاً فکر نمی‌کردم بازپخش این سریال هم از شبکه آی فیلم مجدد مورد استقبال قرار گیرد، از ظن بنده کار قابل دفاعی بود و به لطف خدا موردتوجه مردم قرار گرفت.

وی در پایان در خصوص دورنمای خود از بازیگری خاطرنشان کرد: حرفه بازیگری و هنر بازیگری بسیار سخت و طاقت‌فرسا است و من خودم به‌عنوان علیرضا استادی دوست دارم کاراکترهای خاصی را ایفا کنم و طراوت کار برایم مهم است و همیشه سرکارهایم به خودم می‌گویم این کار شاید آخرین اثر تو باشد پس به بهترین نحو آن را انجام بده و همیشه تازگی این هنر که به نظر من شاخصه اصلی آن است مدنظرم بوده است و هیچ‌وقت دنبال دورنمای بازیگری برای خودم نبودم.