به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز این شهر با گرامی‌داشت یاد امام خمینی (ره) اظهار داشت: امام راحل حقیقتی بزرگ هستند که به‌سادگی نمی‌توان از ابعاد وجودی، فکری، عقیدتی، سیاسی، اقتصادی، عرفانی، فلسفی و... ایشان گذشت.

وی بابیان اینکه در آغاز انقلاب افراد فکر نمی‌کردند که این انقلاب به پیروزی برسد عنوان داشت: امام خمینی (ره) با اعتماد و توکل به خداوند در شرایطی که دنیا بین دو قدرت بزرگ شرق و غرب تقسیم‌شده و دین رنگ و بو باخته بود، قیام و طاغوتی که به سایه آمریکا بر خود می‌بالید را فروریخته و نابود کرد.

امام‌جمعه اقلید گفت: امام (ره) راه خود را در سایه لطف الهی، انبیا و اولیای خدا، مجاهدان راه حق و شهدا می‌دانست و همین باور رمز موفقیت ایشان بود؛ به‌طوری که ترور، بمب‌گذاری‌ها، تحریم‌ها، جنگ هشت‌ساله و... نتوانست سرعت حرکت و دوام این انقلاب را کند یا متوقف کند.

طالبی با اشاره به اینکه امام (ره) دست رد بر سینه متحجرین و مقدس‌نماها، منافقان و... زد و اعلام کرد که راه ما راه اسلام، قرآن و عترت است تصریح کرد: امام خمینی (ره) به ما تفهیم کرد که اگر زیر چتر ولایت مطلقه حرکت کنیم آمریکا و مستکبران جهانی هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند و پیروز واقعی ما هستیم.

خطیب جمعه اقلید ادامه داد: در راستای این هدف ایشان در روزهای پایانی عمر شریف خود دست ما را در دستان شخصیتی گذاشت که مانند خودشان دارای صلاحیت و استواری است.

امام‌جمعه اقلید تصریح کرد: مقام معظم رهبری نه‌تنها ذره‌ای از راه امام و مسیر اصلی انقلاب اسلامی خارج نشدند بلکه با جدیت در برابر تمام هیاهوهای غلط بین‌المللی و دشمنان ایستادگی و انقلاب و نظام را حفظ کرده اند.

وی با اشاره به گوشه‌هایی از وصیت‌نامه الهی سیاسی امام خمینی (ره) بر لزوم نگاه بیشتر و دقیق‌تر به آن توسط مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان تأکید کرد.

طالبی در بخش دیگر سخنان خود به پایان انتخابات اشاره و بابیان اینکه اکنون در آستانه تفویض آرای مردم به‌عنوان امانت از سوی رهبر معظم به رئیس‌جمهور منتخب هستیم عنوان کرد: در دوره انتخابات بسیاری از مسائل و مشکلات کشور در زمینه بیکاری، اشتغال، مسکن، معیشت، ورود قاچاق به اشکال مختلف به داخل کشور و... به‌خوبی بیان و مشخص شد و اکنون باید قدمی مؤثر برای حل آن‌ها برداشته شود.

امام‌جمعه اقلید خاطرنشان کرد: مسئله سند 2030 باید جدی گرفته شود و برای مردم روشن شود چراکه این سند سونامی خطرناکی است که کیان جامعه و عقیده و ایمان ما را تهدید می‌کند؛ پس بدون ترس از هیاهوی بین‌المللی باید آن را رد کنیم.

امام‌جمعه اقلید به ماجرای سیاه‌پوش کردن ورزشگاه آزادی در محرم گذشته و جریمه 51 هزار دلاری ایران توسط فیفا اشاره و بیان کرد: باوجود تبلیغات بسیاری که در ورزشگاه‌ها در ایام مختلف صورت می‌گیرد، دلیل این جریمه و برخورد چیزی جز حساسیت آن‌ها به مقدسات دینی ما نیست.

وی بابیان اینکه فیفا که یک سازمان ورزشی بین‌المللی است ما را در سرزمین خودمان آزاد نمی‌گذارد خاطرنشان کرد: پذیرش سند 2030 اوضاع را بدتر از این خواهد کرد؛ ازاین‌رو لازم است که دولت دوازدهم نسبت به فرهنگ دینی و مذهبی و ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس حساس بوده و با توجه به اینکه ارزش‌های دفاع دینی و دفاع مقدس ما به‌اندازه ناموس و شرف برایمان اهمیت دارد، به‌خوبی در صیانت و پاس داشتن آن بکوشد.

طالبی تأکید کرد: انقلاب اسلامی مفت به دست نیامده که به‌راحتی از آن بگذریم.