حمیدرضا نورمحمدی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اقلید اظهار داشت: بیش از 65 درصد از جمعیت شهرستان اقلید در قالب صندوق‌های بیمه‌ای کارکنان دولت، سایر اقشار، روستاییان و عشایر زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند.

وی با اشاره به مطالبه مردم در زمینه لزوم زیر پوشش قرار گرفتن MRI و بابیان اینکه سازمان بیمه سلامت ایران برای انعقاد قرارداد نیاز به دریافت مدارک مؤسسات درمانی ازجمله پروانه بهره‌برداری دارد تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده و با وجود عدم ارائه پروانه بهره‌برداری، با انعقاد قرارداد بیمه سلامت با MRI شهرستان اقلید از ابتدای خردادماه جاری مردم می‌توانند با استفاده از دفترچه از خدمات این مرکز بهره‌مند شوند.

رئیس اداره بیمه سلامت اقلید با تأکید بر اینکه دفترچه بیمه سلامت همگانی همچون دفاتر بیمه سلامت روستاییان و عشایر رایگان است بیان داشت: حدود 8 هزار نفر دفترچه بیمه سلامت همگانی دریافت کردند.

وی افزود: افراد فاقد هرگونه بیمه پایه می‌توانند با مراجعه به سایت اینترنتی WWW.bimehsalamt.ir نسبت به ثبت‌نام خود و اعضای خانواده با رعایت شرایط و ضوابط اقدام کنند.

نورمحمدی یادآور شد: سازمان بیمه سلامت ایران در سال 1395 حدود 170 میلیارد ریال برای هزینه‌های درمانی بیمه‌شدگان شهرستان اقلید پرداخت کرده است.

رئیس اداره بیمه سلامت اقلید به آغاز عملیات اجرایی احداث ساختمان این اداره در حدود 10 ماه پیش اشاره کرد و از پیشرفت 70 درصدی آن خبر داد.

نورمحمدی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: افتتاح و آغاز به کار دفتر پیشخوان دولت شهر سده و ارائه خدمات بیمه سلامت به بیمه‌شدگان، اجرایی شدن سامانه شرکای کاری برای مؤسسات درمانی طرف قرارداد به منظور بهبود فرایند پذیرش اسناد، رسیدگی فنی و پرداخت‌های مالی به منظور آگاهی مؤسسات درمان به مسائل کاری و مالی خود، نظارت اجتماعی از مراکز درمانی روستایی توسط معتمدان در روستاها، توانمندسازی بیمه‌شدگان از طریق پاسخگویی، اطلاع‌رسانی و آموزش به منظور ارتقای سواد بیمه‌ای افراد در جامعه و شفاف‌سازی حقوق بیمه‌شدگان، ازجمله برنامه‌های این اداره در سال جاری است.