به گزارش پورتال شهرستان اقلید به نقل از گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که بسیاری از دانش آموختگان با آن مواجه خواهند شد کمبود تجربه عملی در رزومه کاری آنهاست که تاثیر نامطلوبی بر آینده شغلی دانشجو خواهد داشت.


دوره کارآموزی فرصت مناسبی حضور در محیط‌های کار فراهم می‌کند. در این راستا، دانشجویان برای اینکه تجربه کافی در محیط کار را پیدا کنند باید واحدهای کارآموزی که در دانشگاه ها ارائه می شود را سپری کنند. از آنجایی واحد‌های عملی پیش نیاز به اتمام دوره کارآموزی است گذراندن آن برای دانشجویانی که در شرف فارغ التحصیلی هستند بسیار مهم است.


اما برخی دانشجویان پرستاری وروی سال ۹۶ دانشگاه آزاد اقلید با وجود اینکه امسال فارغ التحصیل می‌شوند، هنوز حدود ۱۳ واحد‌های کارآموزی خود را پاس نکردند و این باعث نگرانی آنان شده است.

به گفته علیرضا اولاد حسینی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد اقلید دانشجویان ورودی ۹۶ کمتر از ۵ ماه دیگر وارد دوره کارورزی می‌شوند و پیش نیاز ورود به این دوره اتمام کارآموزی است، اما هنوز شرایط برگزاری دوره کارآموزی برای دانشجویان از سوی دانشگاه فراهم نشده است و باتوجه به شرایط کرونا سپری کردن دوره‌های کارآموزی در ۵ ماه بسیار دشوار است.


این فعال دانشجویی معتقد است که این مشکل اولین بار نیست که در دانشگاه آزاد واحد اقلید اتفاق می‌افتد بلکه برای دانشجویان ورودی ۹۵ نیز تکرار شده است و دانشجویان ورودی ۹۵ ناگزیر به نادیده گرفتن کارآموزی شده و وارد کارورزی شده اند.


با مطرح کردن این مشکل از سوی دانشجویان و با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی خبرگزاری دانشجو، متوجه شدیم که کریمی، مدیر گروه پرستاری دانشگاه آزاد اقلید نظری موافق با دانشجویان پرستاری ورودی ۹۶ ندارد. وی تعداد واحد‌های کارآموزی پاس نشده دانشجویان ورودی سال ۹۶ را ۴ واحد می‌داند، نه ۱۳ واحد.


به گفته کریمی، در بیمارستان اقلید بخش‌هایی که دانشجویان بخواهند بعضی از واحد عملی مانند «مادر نوزاد و پرستاری بهداشت و روان» بگذرانند را نیست، به همین خاطر دانشجویان برای پاس کردن این واحد‌ها باید به شهر شیراز مراجعه کنند.


وی در ادامه می‌گوید: این واحد‌های کارآموزی طبق روال گذشته در تابستان ارائه می‌شد، اما امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا نتوانستیم این واحد‌ها را ارائه کنیم.


مدیر گروه پرستاری دانشگاه آزاد اقلید بیان می‌کند: به نظر من دانشجویان این ۱۳ واحد کارآموزی که می‌گویند پاس نکردند را، با واحد‌های کارآموزی که قرار این ترم که ارائه شود، حساب کردند و اظهارات دانشجویان در مورد ۱۳ واحد کارآموزی برگزار نشده را تکذیب می‌کنیم.