به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان که با حضور معاون فرماندار، رئیس دادگستری، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و برخی از مسؤولان شهرستانی در سالن شهید بهمن شریفی فرمانداری اقلید برگزار شد، با تبریک دهه کرامت از ارزش وقت در زندگی و امور مختلف سخن گفت و اظهار داشت: باید از فرصت‌ها به خوبی استفاده کرد.

وی با اشاره به همت هیأت رزمندگان اسلام در برپایی برنامه‌های متنوع فرهنگی مذهبی دهه کرامت طی چند سال گذشته در این شهرستان تصریح کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی و ترویج فرهنگ مناسب در جامعه تنها وظیفه ارگان خاصی نیست، بلکه تمام مسؤولان و مردم نسبت به آن مسؤول هستند.

امام جمعه اقلید به مشکلات فرهنگی برخی از تفرجگاه‌های سطح شهرستان اشاره و بیان کرد: بروز برخی مسائل در سطح شهرستانی که مزین به نام امام زمان (عج) و قدمگاه امام رضا (ع) است، خوشایند نیست.

طالبی از جایگاه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در جامعه و اینکه احیای این سنت الهی موجب جلوگیری از بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود، از عدم همکاری با ستاد احیای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در اختصاص مکانی ثابت برای این ستاد گلایه کرد.

وی با اشاره به عدم استفاده از برخی از ساختمان‌های اداری گفت: چرا نباید این ساختمان‌ها در اختیار نهادها و گروه‌های فرهنگی شهرستان قرار گیرد.

طالبی بر اهمیت و تأثیر کارهای فرهنگی تأکید کرد و ادامه داد: کار فرهنگی نیاز به همراهی، حمایت، تعامل و سرمایه و اعتبار دارد.

امام جمعه اقلید از عدم تخصیص اعتبار فرهنگی از اعتبارات به عناوین مختلف انتقاد کرد و بیان داشت: اگر اعتبار مشخصی برای این امور در نظر گرفته می‌شد دیگر نیازی به این نبود که برای هر کار و برنامه فرهنگی به دنبال کمک و مساعدت مالی بود.

انتهای پیام/