به گزارش پورتال شهرستان اقلید به نقل از خبرگزاری فارس از اقلید، حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز این شهر با بیان اینکه خداوند متعال برای هدایت بشر، الگو قرار داد تا گرفتار نشوند، اظهار داشت: پیامبر اسلام (ص) نمونه بارز در اخلاق، ادب، زندگی شخصی و اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، سبک زندگی، برخورد همه‌جانبه با خودی و غیرخودی، تصمیم‌گیری، جنگ، صلح و... هستند.

وی با بیان اینکه الگو بودن ایشان برای آن است که ما در انتخاب راه زندگی به بیراهه نرویم، تصریح کرد: فردی که راه پیامبر اسلام(ص) را برای زندگی خود انتخاب می‌کند، باید دارای ویژگی‌هایی چون امید به مبدأ و معاد، یاد فراوان خداوند و ایمان واقعی و...را داشته باشد تا به کمال و سعادت دست یابد.

امام‌جمعه اقلید به جنگ جمل، نهروان و صفین، ماجرای صلح امام حسن(ع) با معاویه، واقعه کربلا و...اشاره کرد و از اهمیت وجود بصیرت در جامعه سخن گفت و عنوان داشت: عدم وجود بصیرت موجب ناتوانی در تحلیل مسائل سیاسی و بروز چنین وقایعی می‌شود.

خطیب جمعه اقلید به وصیت‌نامه الهی سیاسی امام خمینی(ره) و فرمایش ایشان درزمینهٔ برتری ملت ایران و توده میلیونی آن در عصر حاضر از ملت حجاز در عهد رسول‌الله(ص) و نیز از مردم کوفه و عراق در زمان امیرالمؤمنین(ع) اشاره و بیان کرد: وجود بصیرت و تحلیل درست ملت ایران اسلامی از اتفاقات روز جهان و آنچه در ارتباط با مسؤولان و کشور است، موجب برتری آن‌ها است.

وی افزود: ملت همیشه هوشیار ایران اسلامی در بسیاری از امور و مسائل سیاسی کشور ازجمله دفاع مقدس، قطعنامه 598، ماجرای هسته‌ای، جریان ارتباط با آمریکا، حمایت از ولایت و رهبری، خستگی‌ناپذیری، نهراسیدن از تهدید دشمن، تحمل سختی‌ها در تحریم‌های ظالمانه، دفاع از حرم‌های مقدس، راهپیمایی اربعین و...، از برخی یا بسیاری از مسؤولان نیز پیش‌قدم‌تر و پیش‌تر هستند که نشان از بصیرت و تحلیل درست و ولایت‌پذیری آن‌ها است.

طالبی با بیان اینکه مردم شریف ما از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون، از عهد و پیمانی که با ولایت و رهبری بسته‌اند، خارج نشدند، بر لزوم شفافیت کار مسؤولان تأکید کرد و گفت: ملت ایران اسلامی شفافیت کار و عقیده خود را در عمل نشان دادند و قطعاً پس‌ازاین تداوم داشته و جوانان و نوجوانان نیز ادامه‌دهنده این راه هستند ازاین‌رو توقع دارند که دولت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شورای عالی قوه قضاییه، شورای عالی امنیت ملی و...خود را نشان دهند تا شاهد بروز بسیاری از مسائل ازجمله چوب حراج زدن بر ارز ملی، فروش پشتوانه اقتصادی کشور، فریب خوردن از آمریکا در ماجرای هسته‌ای، فروش هپکو و...نباشیم.

امام‌جمعه اقلید در بخش دیگر سخنان خود به انتخابات پیش رو اشاره کرد و از افرادی که از هم‌اکنون با چماق زبان و قلم به جان شورای نگهبان افتادند، انتقاد و تصریح کرد: قانون اساسی، حدود اختیارات ریاست جمهوری و شورای نگهبان را کاملاً مشخص کرده است.

خطیب جمعه اقلید با بیان اینکه قانون اساسی وظیفه اجرا را بر عهده رئیس‌جمهور و روشن کردن ابهام و تقسیم قانون بر عهده شورای نگهبان گذاشته است، اظهار کرد: باید همه در این چهارچوب حرکت کنیم تا خدای‌ناکرده، التهاب و تنشی در کشور و بین مردم به وجود نیاید چراکه امروز بیشتر از هر زمان دیگری نیاز به وحدت و انسجام داریم.

طالبی سپس به اربعین حسینی اشاره و از تمام عوامل انتظامی، اطلاعاتی، سیاسی، امنیتی، مواکب درون و برون‌مرزی، صداوسیما، حمل‌ونقل، مردم و...تقدیر کرد و گفت: باید مسائل مربوط به اربعین را آسیب‌شناسی کرد و با بررسی نقاط ضعف و قدرت، در راستای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به زائرین اربعین حسینی کوشید.

وی به برخی زخم‌زبان‌ها در این مورد اشاره و بیان کرد: سالانه بیش از 700 میلیارد تومان در کشور صرف کنسرت‌ها در هتل‌ها، پارتی‌ها و ...می‌شود که تنها افرادی که توانایی مالی دارند، در آن شرکت می‌کنند.

امام‌جمعه اقلید به هزینه 10 تریلیون و 200 میلیارد تومانی لوازم‌آرایشی، 3 هزار و 250 میلیارد تومانی خرید سیگار، هزینه 8 هزارمیلیاردی سفر به ترکیه و نیز مبالغ گزاف سفر به مالزی، تایلند، امارات و...اشاره کرد و عنوان داشت: چرا عده‌ای در ایام اربعین از باب زخم‌زبان و نیش و کنایه زدن، به یاد فقرا افتاده و با برپاکنندگان آیین عاشورا و اربعین، به ستیز برمی‌خیزند.

خطیب جمعه اقلید افزود: چرا به آن‌هایی که هزینه‌های گزاف و میلیاردی برای تفریح و تفرج در خارج از کشور می‌کنند، ایرادی گرفته نمی‌شود.

وی تصریح کرد: قطعاً همین مردمی که در عاشورا و اربعین برای برپایی عزت اسلام و مسلمانان هزینه می‌کنند، در کمک به فقرا، سیل‌زدگان، زلزله‌زدگان و...، دریغ نکرده و همت دارند.

طالبی در پایان سخنان خود با تسلیت شهادت پیامبر اسلام(ص) به هفته وقف اشاره کرد و گفت: وقف یک سنت و موروث ماندگار در اسلام است که ائمه هدی (ع) به آن بها داده‌اند.

خطیب جمعه اقلید از بی‌اعتنایی کنونی برخی از مردم و مسؤولان نسبت به موقوفه‌ها و کم‌رنگ شدن آن گلایه کرد و حساسیت هرچه بیشتر نسبت به این سنت الهی و توجه و رونق آن را خواستار شد.