به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه امروز این شهر به سخنان رئیس‌جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل که گفت به دلیل اینکه امکان دارد ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد می‌خواهیم از برجام خارج شویم اشاره کرد و اظهار داشت: این سخنان بهانه‌ای بیش نیست، چراکه آن‌ها می‌خواهند به مراکز نظامی ما دست یابند.

وی افزود: به فرمایش مقام معظم رهبری، آمریکا سودای برگشت دوباره به ایران اسلامی را در سر دارد و به بهانه خروج از برجام می‌خواهد امتیاز بگیرد.

طالبی گفت: به گفته یکی از سیاست‌مداران و نظریه‌پردازان خودشان، برای آمریکا سخت و گران است که در دنیا یا غرب آسیا قدرتی چون جمهوری اسلامی ایران در برابر آن‌ها باشد.

امام جمعه اقلید با اشاره به بدعهدی آمریکا در برجام که خودشان امضا کردند، تصریح کرد: دست‌های پلید آمریکا در توطئه‌های متعددی چون فتنه 78 و 88 و... برای براندازی نظام اسلامی ایران کاملاً مشهود بود.

خطیب جمعه اقلید افزود: آمریکای جنایتکاری که در ایران، عراق، سوریه، یمن، فلسطین و افغانستان آثار جنایتش آشکار است و دست خبیثش در تمام فتنه‌ها دخیل است، تبلیغ می‌کند که ایران اسلامی و ملت ما تروریسم هستند.

طالبی با بیان اینکه به 13 آبان ماه نزدیک می‌شویم، عنوان داشت: آمریکا خود به دخالت در کودتای ننگین 28 مرداد اعتراف می‌کند و می‌گوید برای ما وجود نظام اسلامی ایران قابل‌تحمل نیست. آمریکا اطراف ما آتش و خون به راه انداخت، فتنه‌های 78 و 88 را رهبری کرد، اموال کشور ما را بلوکه کرد، به برجام عمل نکرد و تحریم‌های جدید علیه ما وضع شد، اجازه نمی‌دهد سیستم بانکی دنیا با ما تعامل کرده و تجارت خارجی رونق گیرد، ما را تهدید به گزینه‌های روی میز می‌کند، رژیم غاصب صهیونیست را تجهیز کرده و داعش را راه انداخته است و... و متأسفانه عده‌ای هنوز حاضر نشدند آمریکا و فتنه را محکوم کنند و دل به هوای آن‌ها دارند.

امام جمعه اقلید به فتنه سال 88 به بهانه تقلب و تخلف اشاره کرد و گفت: برای از پای درآوردن نظام اسلامی با چراغ سبز آمریکا و صهیونیسم جنگ خیابانی راه انداختند و حاضر نشدند اگر واقعاً اتفاقی افتاد، از مجرای قانونی پیگیری کنند و سرانجام کار به جایی رسید که آبروی نظام را بردند و زبان دشمنان را به روی نظام اسلامی باز کردند.

طالبی افزود: با هتک حرمت مقدسات و شعارهای خلاف، لگدمال کردن پرچم جمهوری اسلامی که مزین به کلمه مقدس «الله» بود، شعار «مرگ بر اصل ولایت‌فقیه» سردادن و... دشمنان را خوشحال و دوستان را ناراحت کردند و اکنون عده‌ای می‌خواهند با هم‌پالان آن‌ها رخ نشان داده یا دست در دست آن‌ها دهند.

خطیب جمعه اقلید با تاکید بر اینکه مسؤولان دقت داشته باشند که فتنه‌گران تطهیر نشوند، خاطرنشان کرد: یکی از سران فتنه که فعلاً در بیرون و آزاد است، هنگام بستری شدن مقام معظم رهبری در بیمارستان می‌خواست خدمت ایشان برود که رهبر معظم انقلاب فرمودند «ما با یاغی بر نظام اسلامی کاری نداریم» و او را نپذیرفتند.

امام جمعه اقلید اظهار نمود: جای تأسف است که باوجوداینکه مقام معظم رهبری این همه از فتنه و فتنه‌گران فرموده‌اند، اما عده‌ای حاضر نشدند برای یک‌بار هم که شد، بگویند ما آن فتنه را محکوم می‌کنیم.

انتهای پیام/