به گزارش پورتال شهرستان اقلید به نقل از خبرگزاری فارس از اقلید، خلیل بزرگی صبح امروز در جلسه ستاد امربه‌معروف و نهی این شهرستان که با حضور دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان فارس، امام‌جمعه و برخی از مسؤولان شهرستانی در سالن شهید بهمن شریفی فرمانداری برگزار شد، از اهمیت امربه‌معروف و نهی از منکر اظهار داشت: همه ما مسؤول هستیم و تفاوتی بین ما نیست.

وی افزود: امربه‌معروف و نهی از منکر برای همه، از کاسب بازار تا مسؤول اداره، واجب است و باید این اصل را محکم و جدی گرفت.

بزرگی حفظ نظام اجتماعی سالم را از دیگر تأثیرات تحقق امربه‌معروف و نهی از منکر دانست و عنوان داشت: تحقق این امر یکی از عوامل مهم در بقای جامعه‌ای است که در آن زندگی می‌کنیم.

در ادامه امام‌جمعه اقلید بیان داشت: جامعه بدون توجه به امربه‌معروف و نهی از منکر از رحمت خدا دور می‌شود چراکه احیای امربه‌معروف و نهی از منکر از واجبات و فریضه مهم اسلامی است.

حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی تصریح کرد: فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر باید در جامعه نهادینه شده و محدود به خانه و اداره نباشد و باید هرکجا معروفی را مشاهده کردیم، تشویق و از منکر جلوگیری کنیم.

سپس سلیمان مهدوی، دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان فارس با بیان اینکه خداوند همواره اشاعه معروف و نهی از منکر را لازمه جامعه می‌داند، خاطرنشان کرد: آنچه در ارتباط با تأثیرات امربه‌معروف و نهی از منکر می‌تواند نمود داشته باشد، تأمین حقوق همگانی ازجمله اقتصاد، زندگی اجتماعی و امنیت بوده و یکی از موضوعاتی که در راستای حفظ این حریم می‌تواند تأثیرگذار باشد، امربه‌معروف و نهی از منکر است.

به گزارش فارس، در ادامه این جلسه مشکلات مربوط به ساختمان دبیرخانه ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر شهرستان اقلید مورد بحث و بررسی قرار گرفت.