به گزارش پورتال شهرستان اقلید به نقل از شیرازه،مدیرعامل شرکت گاز فارس در آیین افتتاح پروژه گازرسانی گفت: با اتمام طرح گازرسانی به ۸ روستای 

امامزاده اسماعیل، بکان، آردکپان، قتلو، صفی خانی، اسلام آباد، عباس آباد و ایگدر در بخش حسن آباد اقلید ، همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان سردسیری از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده و این شهرستان با ضریب نفوذ ۱۰۰ درصدی به عنوان شهرستان سبز از نظر گازرسانی معرفی شد.

وی افزود: برای اجرای این طرح ها ۱۱۲ هزار متر لوله گذاری فلزی و پلی اتیلن و یک ایستگاه TBS نصب و در مجموع ۳۱۷ میلیارد ریال هزینه شده است.

حسینی افزود: با بهره برداری از این طرح ها ۱۵۰۰ خانوار در دورترین روستاهای شهرستان اقلید از این انرژی ارزان و پاک بهره مند شدند.

 

نصب ۵۰۰ فقره انشعاب در روستای امامزاده اسماعیل با اعتبار ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، نصب ۴۰۰ فقره انشعاب در روستاهای خارستان سفلی و علیا، جمال بیگ، پهنای بهی و سادات آباد با اعتبار ۴میلیارد ريال وگازرسانی به روستای شوید زار و توسعه شبکه در شهرستان با اعتبار ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از طرح های در حال اجرا در شهرستان اقلید است.

هم اکنون شعله های امید و توسعه در ۱۰۰ درصد مناطق شهری و روستایی اقلید برافروخته شده و ۱۰ هزار خانوار روستایی و ۱۶ هزار و ۶۷۷ خانوار شهری اقلید از این نعمت خدادادی بهره مند هستند .