به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سیدحسین افضلی افزود: این بنیاد با بهره‌گیری از کم‌ترین امکانات، بیش‌ترین بهره‌وری را در فعالیت‌های خود به ارمغان آورده است.
وی گفت: ‌بنیاد برکت در مدت دوره‌ فعالیتش به دور از هرگونه نگاه و جناح‌بندی سیاسی توانسته است به مناطق محروم خدمت کند.
وی اظهار کرد: ‌اقدام‌های بنیاد برکت در زمینه ساخت مدرسه، مسجد، پل‌های مواصلاتی و مکان‌های فرهنگی، ‌به طور‌ مستقیم با مردم مرتبط بوده و در این زمینه سنجیده و عاقلانه عمل شده است.
نماینده اقلید در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ این بنیاد بی‌توجه به ارتباطات غیرمتعارف،‌ در هر نقطه از میهن اسلامی که نیاز به خدمات‌رسانی بوده، حضور یافته است.
افضلی درباره‌ فعالیت‌های بنیاد برکت در اقلید گفت: این نهاد در این شهرستان و در چند روستای آن اقداماتی را انجام داده است که امسال شاهد بهره‌برداری از چند پروژه بودیم.
وی گفت: امیدواریم با همیاری و هماهنگی بیش‌تر ما هم بتوانیم از ظرفیت این بنیاد در محرومیت‌زدایی مناطق محروم شهرستان استفاده کنیم و از امکانات و اراده‌ بنیاد برکت در رفع محرومیت‌زدایی منطقه بهره‌مند شویم.
بنیاد برکت در شهرستان اقلید ساخت مدرسه‌ 6 کلاسه در روستای امامزاده اسماعیل، طرح احداث مدرسه‌ 6 کلاسه در روستای چشمه ‌رعنا، احداث مدرسه‌ 6 کلاسه‌ در روستای سده و احداث مدرسه‌ سه کلاسه در روستای بکان را در دست اجرا دارد.
به گزارش ایرنا، بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از ابتدای شکل‌گیری در سال 86، یک هزار و 269 پروژه‌ عمرانی و زیربنایی در مناطق محروم کشور اجرا کرده است. اجرای طرح‌های کارآفرینی و توانمندسازی اقتصادی، مدرسه‌سازی، راه‌سازی، برق‌رسانی و آب‌رسانی، احداث مسجد و حوزه‌ علمیه، خانه عالم، کتاب‌خانه، اجرای طرح‌های مخابراتی، خانه‌ بهداشت، مسکن محرومان، زیرساخت باغبانی و پاسگاه انتظامی از طرح‌های بنیاد برکت در مناطق محروم به شمار می‌رود.
شهرستان اقلید در 267 کیلومتری شمال شیراز واقع است.