به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، امام جمعه این شهر در جلسه هماهنگی برگزاری نماز عید فطر که ظهر امروز با حضور فرماندار و معاون وی، فرماندهان نظامی و انتظامی و برخی از مسؤولان شهرستانی در سالن اجتماعات شهید بهمن شریفی فرماندار این شهرستان برگزار شد، این عید سعید و نیز پیروزی و اقتدار سپاه در مبارزه با داعش و تکفیری‌ها در سوریه و سیستان و بلوچستان را تبریک گفت و این حرکت ارزنده را ارج نهاد.

حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی از اهمیت روزه سخن گفت و آن را راه رسیدن به تقوا خواند و با اشاره به آیات قرآنی و روایات اسلامی اظهار داشت: روزه دو جنبه دارد که شامل سلامت جسمی و ارتقای روحی و معنوی می‌شود.

امام‌جمعه اقلید همچنین با اشاره به اهمیت و جایگاه نماز عید سعید فطر، بر لزوم همکاری، تعامل و هماهنگی ادارات شهرستانی در برپایی هرچه باشکوه‌تر این آیین تأکید کرد و گفت: باید تمهیدات لازم برای رفع مشکلات و نیز ایجاد بستر مناسب برای حضور مردم در این آیین عبادی فراهم شود.

طالبی با اشاره به برگزاری نماز عید فطر سال گذشته که در میدان امام حسین (ع) و روبه‌روی محل احداث مصلای نمازجمعه این شهرستان صورت گرفت، عنوان داشت: باید مشکلات و نواقص موجود در این زمینه در سال پیش شناسایی و در راستای رفع آن‌ها کوشید.

امام جمعه اقلید با اشاره به آنکه سال‌های قبل نماز عید فطر در ورزشگاه انقلاب برگزار می‌شد، ناهمواری زمین، مسافت طولانی و برخی دیگر از مشکلات آن مکان را یادآور شد و افزود: آماده‌سازی این زمین برای برپایی نماز عید فطر نیاز به زمان و هزینه بسیاری دارد و با توجه به اینکه مصلای جدید باید محلی دائمی برای اقامه نماز جمعه و عید فطر و... باشد باید از اکنون زمینه این کار را فراهم کرد.

به گزارش فارس، این جلسه با تبادل‌نظر و هم‌اندیشی شرکت‌کنندگان ادامه و با تأکید و تصمیم‌گیری برای حفظ امنیت، نظافت و آماده‌سازی مکان برگزاری نماز عید فطر، ایجاد بستر لازم برای سهولت رفت و آمد نمازگزاران، استقرار اورژانس، هلال‌احمر و آتش‌نشانی، هماهنگی و آمادگی کامل واحد تاکسیرانی، تمهیدات لازم برای افرادی که توانایی پیاده‌روی برای رسیدن به محل اصلی برپایی نماز را ندارند و... پایان یافت.

گفتنی است، نماز باشکوه عید فطر امسال در شهر اقلید ساعت هفت صبح روز عید و در میدان امام حسین (ع) روبروی محل احداث مصلای جدید نماز جمعه این شهر برگزار خواهد شد.