به گزارش پورتال شهرستان اقلید، محسن شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اقلید با اشاره به بارندگی‌های اخیر عنوان داشت: با توجه به پیش‎بینی بارندگی اخیر، به دستور و نظارت فرماندار، جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان تشکیل و بر اموری چون لغو مرخصی و دورکاری مسؤولان و ادارات مربوطه، مشخص کردن کشیک ادارات، آماده‌باش دستگاه‌ها و تجهیزات و... تأکید شد.

وی تصریح کرد: سعی شد با آمادگی کامل از وقوع اتفاقات و بحران‌های احتمالی پیشگیری شود.

دبیر ستاد مدیریت بحران شهرستان اقلید با اشاره به بارش باران در اکثر نقاط شهرستان و نیز برف در برخی از بخش‌ها طی دو روز گذشته، اظهار داشت: کمترین بارندگی مربوط به روستای شهرمیان با ۲۰ میلی‌متر بارندگی بود و بیشترین بارندگی را در بکان با ۶۹ میلی‌متر بارندگی شاهد بودیم.

شریفی با بیان اینکه سهم اقلید در بارندگی اخیر حدود ۴/۴۹ میلی‌متر بود، عنوان کرد: میزان بارندگی سال زراعی جاری در این شهرستان تاکنون، ۱۱۱ میلی‌متر است که نسبت به مدت مشابه سال پیش، ۷۱ میلی‌متر افزایش داشت.

دبیر ستاد مدیریت بحران شهرستان اقلید در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به بارش ۲۰ سانتی‌متری برف در خنجشت و با بیان اینکه در آغاز فصل سرما و بارندگی قرار داریم، بر لزوم توجه به رعایت مسائل ایمنی و نیز مصرف بهینه انرژی و حفظ منابع موجود تأکید کرد.