به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ خدارضا امیدی رئیس اداره دامپزشکی اقلید با اشاره به ماده ۲ آیین‌نامه بازرسی بهداشتی گوشت، افزود: با توجه به اینکه در روز عید قربان ذبح دام در محدوده خارج از کشتارگاه نیز می‌تواند صورت گیرد، اداره دامپزشکی اقلید اقدام به تشکیل اکیپ‌های بهداشتی سیار و ثابت کرده است.

امیدی ادامه داد: بر اساس هماهنگی‌های انجام‌شده با شهرداری و نیروی انتظامی و به منظور ساماندهی عرضه و فروش دام زنده در سطح شهر اقلید، فروشندگان دام زنده باید در پارکینگ پنجشنبه بازار (در حاشیه شهر) مستقر شوند.

رئیس اداره دامپزشکی اقلید بیان کرد: با افرادی که با خودرو و به صورت سیار اقدام به فروش دام زنده در سطح شهر می‌کنند برخورد قاطع و قانونی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در روز عید قربان علاوه بر اینکه اداره دامپزشکی تعطیل نیست، به فعالیت دو اکیپ ثابت (در اداره دامپزشکی و میدان شهدای اقلید) و دو اکیپ سیار در سطح شهر اشاره کرد و گفت: مردم می‌توانند با هماهنگی با اکیپ‌های نظارت بهداشتی از این ظرفیت برای اطمینان از سلامت گوشت استفاده کنند.

امیدی به بیماری‌های مشترک انسان و دام مانند تب کریمه کنگو و تب مالت اشاره کرد و با تأکید بر لزوم رعایت نکات بهداشتی، استفاده از دستکش و ماسک، دفع بهداشتی فضولات دام، مصرف گوشت پس از ۲۴ ساعت نگهداری آن در یخچال، تصریح کرد: مردم می‌توانند پاسخ هر پرسشی درزمینهٔ بازرسی و بهداشت دام و گوشت را با تماس با شماره ۴۴۵۲۲۰۴۱ دریافت کنند.

وی اظهار داشت: در صورت تمایل کشتارگاه اقلید به همکاری در روز عید قربان برای کشتار رایگان دام در این مجتمع، اداره دامپزشکی با استقرار بازرس، عملیات نظارت بهداشتی را انجام خواهد داد.

رئیس اداره دامپزشکی اقلید به بازرسی بهداشتی از لاشه ۷۷۵ رأس دام سبک و ۸ دام سنگین در روز عید قربان پارسال در شهر اقلید و کشتارگاه اشاره کرد و تصریح کرد: ۵۰۰ رأس دام زنده نیز پارسال در روز عید قربان تحت نظارت بهداشتی قرار گرفتند.

امیدی افزود: از بازرسی‌های انجام‌شده در عید قربان پارسال حدود ۲۱۰ کیلوگرم گوشت و امحا و احشای دام در اقلید غیرقابل‌مصرف تشخیص داده شد.