به گزارش پورتال شهرستان اقلید مهرداد انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز، اظهار داشت: در نیمه نخست امسال دو هزار و 796 دستگاه واگن به وزن 187 هزار و 174 تن در این اداره کل  بارگیری شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال در تعداد واگن و تناژ بارگیری شده رشد7 درصدی را نشان می دهد.

وی ادامه داد: در همین مدت 346 دستگاه واگن به وزن 10 هزار و 775 تن تخلیه شده است.
انصاری گفت: همچنین در مجموع قریب به 55 میلیون تن کیلومتر خالص و 102 میلیون تن کیلومتر ناخالص بار حمل شده است.

سرپرست اداره کل راه آهن فارس افزود: در 5 ماهه ابتدایی امسال در بخش مسافری قریب به 263 هزار نفر مسافر توسط 676 رام قطار در مسیرهای شیراز-تهران، شیراز-مشهد و بلعکس جابجا شده اند که در تعداد مسافر جابجا شده نسبت به مدت مشابه پارسال شاهد رشد15.7 درصدی هستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر خطوط ریلی راه آهن استان فارس بیش از 500 کیلومتر است که حدود 5 درصد کل محور ریلی کشور را تشکیل می‌دهد، گفت: راه آهن فارس هم اکنون در مسیر های تهران و مشهد و بالعکس به مردم خدمات ارائه می‌کند که بر اساس یک پیمایش و نظرسنجی مردمی، کیفیت خدمات قطار استان فارس به مسافران مطلوب است.

سرپرست اداره کل راه آهن فارس تصریح کرد: راه آهن فارس دارای 23 ایستگاه است که تمام ایستگاه ها به امکانات مختلف از جمله نمازخانه و ایستگاه برای خدمات دهی مناسب به مسافران تجهیز شده است و مسافران می‌توانند از ایستگاه‌های شیراز، مرودشت، سعادتشهر، اقلید، آباده و شهرضا برای سوار یا پیاده شدن استفاده کنند.

انتهای پیام